Vi söker nu dig som vill vara med och bidra till att växa Apoteksgruppen på den svenska marknaden!
Som CRM-ansvarig kommer du att få kliva på en spännande och företagsgenomgripande förändrings- och tillväxtresa med möjlighet att påverka och sätta hur Apoteksgruppen ska jobba med kundlojalitet utifrån ett helhetsperspektiv. Du får ansvar för att både strategiskt och operativt driva utveckling, säkerställa resultat samt samordna det löpande arbetet med Apoteksgruppens kundklubb. Fokus kommer att ligga på kundklubben, men du kommer också att få ta ett helhetsgrepp kring allt som rör “post-purchase marketing”, dvs arbeta övergripande med lojalitet och kommunikation kopplat både till kundklubben och e-handeln.
En viktig del i rollen blir att utveckla och implementera ett mer datadrivet arbetssätt för att driva insiktsarbetet i syfte att utveckla processer, erbjudande och kommunikation. Som person bör du vara nyfiken lagd, följa trender och omvärldsbevakning och brinna för att utveckla den digitala kommunikationen. Du är van att kravställa både mot både externa byråer och mot IT-sidan.
Som CRM-ansvarig ingår du i Marknadsavdelningen och rapporterar till Försäljningschef och tf Marknadschef.
Vi tror att du som person har god förståelse för de kommersiella aspekterna av verksamheten samt passion för att bygga och vidareutveckla. Du är nyfiken och driven och brinner för innovation och digital kommunikation. Du är analytisk lagd med hög förmåga till strategiskt tänkande och i ditt arbete är du strukturerad med god förmåga att organisera och skapa ordning. Du trivs med att ta ett stort eget ansvar. Rätt person för rollen är en god kommunikatör och uttrycker sig tydligt i tal och skrift.
För mer information vänligen kontakta Sofia Norén; sofia.noren@headagent.se +46 73 529 19 95 eller Karin Bergström; karin.bergstrom@headagent.se