Bonniers Bokklubbar är Sveriges största bokklubb med ca 300 000 medlemmar. Bokklubbarna genomför nu en utvecklingsresa mot att bli en ännu mer kundinsikts-, analysdriven och digital verksamhet. Med relanserad e-handel, nytt lojalitetsprogram och pågående digitalisering vill vi ta kundupplevelsen i bokklubbarna till nästa nivå och vi söker nu dig som kan vara en viktig kugge i det arbetet. I rollen utvecklar och driver du bokklubbarnas operativa utförande av CRM och riktad kommunikation, det vill säga hela kampanjhanteringsprocessen, med målsättningen att stärka varumärket och bygga mer långsiktiga och lönsamma kundrelationer. Funktionen hör till marknadsavdelningen, men du jobbar också nära försäljningsorganisationen.
För att lyckas i rollen som Campaign Manager hos oss är det viktigt att du drivs av att skapa förändring och vågar vara nytänkande. Du har stort affärs- och försäljningsfokus och utgår alltid från kundens upplevelse. Du behöver vara en pragmatisk och prestigelös person som tar stort ansvar och gärna driver egna projekt. Du tycker om att växla mellan strategisk och operativ nivå i arbetet. Du ingår i markandsteamet och rapporterar till Bokklubbarnas Marknads-och CRM chef.
För med information kontakta Jesper Svärding; jesper.svarding@headagent.se eller Julia Salming; julia.salming@headagent.se.