Releasy Customer Management AB

Chief Commercial Officer

Releasy Customer Management är en outsourcingpartner till ca 25 uppdragsgivare inom branscher som media, e-handel, resor, lojalitetsprogram och telekom. Releasy tar hand om sina uppdragsgivares kundservice och försäljning i alla kanaler, exempelvis sociala medier, chat, mail och telefon. Releasy är under kraftig expansion och omsätter nuvarande verksamhetsår ca 270 MSEK och har ca 700 anställda fördelat på fem verksamhetsorter; Borlänge, Linköping, Stockholm, Borås och Barcelona. Huvudkontoret ligger i Bergshamra i Stockholm.

Vill du vara med och fortsätta utveckla Releasy? Har du ett driv att uppnå resultat och är dessutom bra på relationsbyggande försäljning? Ser du affärsutvecklingsmöjligheter och har förmåga att driva dessa från start till mål? I så fall finns en roll som kan vara intressant för dig!

Releasy befinner sig i en spännande tillväxtfas där man nu söker en driven, engagerad och självgående person, som kommer att spela en nyckelroll i den fortsatta tillväxten av företaget på den svenska marknaden. Vi söker dig som brinner för affärsutveckling och att ständigt förbättra tjänsteerbjudandet, både avseende grundleverans såväl som tekniska lösningar. Du har förmåga att möta befintliga och nya kunders specifika behov. 

Ansvarsområde

Som CCO kommer du att vara kommersiellt ansvarig för att bidra till utveckling av såväl befintliga nyckelkunder som affärsutvecklande projekt med syfte att förbättra Releasy’s tjänsteerbjudande och därmed möjlighet till fortsatt tillväxt.

Beslutsfattare som du främst kommer i kontakt med är kundservice- och försäljningschefer samt operativa chefer. För rätt person finns det stora möjligheter att bygga upp ett eget säljteam och att växa med bolaget.

Tjänsten rapporterar direkt till VD och är placerad på huvudkontoret på en herrgård i Bergshamra norr om Stockholm.

Primära arbetsuppgifter

  • Huvudansvar för bolagets fortsatta försäljning vilket inkluderar ansvar för offerter, avtal och förhandling – mot både privat och offentlig sektor.
  • Aktivt bidra till affärsutveckling av erbjudandet enligt kundens önskemål och med företagets lönsamhet för ögonen.
  • Identifiera, driva och implementera affärsutvecklande initiativ. 
  • Kundansvar för nyckelkunder, med fokus på långsiktiga relationer och affärer med kunder för att skapa mervärde för kunden.
  • Bygga upp och sätta en långsiktig säljprocess från start till mål. 

Kvalifikationer

  • Relevant akademisk utbildning.
  • Ca 5 års arbetslivserfarenhet, gärna inom relationsförsäljning och/eller affärsutveckling av tjänster B2B eller som strategikonsult.
  • Meriterande med erfarenhet av strategiprojekt specifikt inom kundservice, customer experience och/eller inom tjänsteförsäljning. 

Vi söker dig som är

  • Självgående och initiativrik, får saker att hända och tar ansvar för resultatet 
  • Utpräglad affärsutvecklande förmåga, ser och tar till vara på nya möjligheter
  • Bra på att kommunicera klart, tydligt och strukturerat 
  • Förtroendeingivande och skicklig att bygga långsiktiga relationer
  • Analytisk med förmåga att omsätta analys till affärsmässiga och konkreta aktiviteter
  • Lösningsorienterad, förändringsbenägen och innovativ
  • Metodiskt och systematiskt arbetssätt, med en förmåga att planera och prioritera
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift 

Releasy erbjuder dig

En spännande nyckelroll i direkt anslutningen till företagets ledning. Du blir del av ett litet, tight och kompetent team som precis har påbörjat en kraftig tillväxtresa. Du har stora möjligheter att påverka både din egen och företagets fortsatta utveckling – du sätter själv grunden och förutsättningarna för dina fortsatta möjligheter.

För mer information om tjänsten vänligen kontakta Carolyn Sander; Carolyn.sander@headagent.se eller Andrea Strand; andrea.strand@headagent.se