Rollen som Head of KAM på Fazer Bakery Sweden är en nyckelroll inom Fazer och innebär bland annat ett helhetsansvar för några av företagets största och viktigaste kunder. Du är en del av ett framgångsrikt säljteam och rapporterar till försäljningsdirektören och utgår från Fazers huvudkontor i Stockholm.
Som Head of KAM är du ansvarig för att på ett övergripande plan rekrytera, leda och utveckla Fazers KAM-team samt säkerställa volymer, lönsamhet och marknadsandelar för hela produktportföljen. I rollen kommer du även vara en stark drivkraft för att utveckla och transformera (strategiskt och operativt) nyckelkundsamarbeten samt interna guidelines för Fazers Bakery Swedens viktigaste kunder.
Rätt kandidat gillar att arbeta i ett högt tempo med många parallella arbetsuppgifter. Erfarenhet och kunskap om DVH är en förutsättning och en god analytisk förmåga i kombination med strategisk kompetens är viktigt för att lyckas i rollen. Erfarenhet från Horeca är för detta sammanhang meriterande.
Vidare är du duktig på att omsätta analys till affärsmässiga och konkreta aktiviteter. Du har förmågan att arbeta affärsorienterat och har lätt för att skapa, bibehålla och utveckla relationer med kunder, medarbetare och andra nyckelpersoner. Du är en duktig kommunikatör i tal och skrift och har mycket god erfarenhet av förhandling. Som person är du proaktiv och ligger alltid steget före. Du är positiv till förändring och driver gärna innovation och förändring. Du är nyfiken och orädd och gillar tempot i branschen!
För rätt person är det här en fantastisk utmaning och möjlighet att komma in i ett sammanhang som vilar på stabil grund, men som har påbörjat en spännande resa med stor förändringsbenägenhet inom flera områden.