Som Analytiker på LRF Media kommer du att vara nyckelpersonen i den analysresa vi genomgår. Du kommer proaktivt driva och leverera analyser till alla delar i företaget, vilket innebär att du kommer att axla en viktig roll då analysen ligger till grund för operativa och strategiska beslut. Med en av marknadens bästa analysverktyg kommer du att analysera och dra slutsatser av våra kunders behov, beteende och potential både i print och digitalt.
Rollen innebär att du aktivt kommer att bidra i LRF Medias utvecklingsresa där digitalisering, analys och nya affärer utifrån relevant innehåll är avgörande. Ett analysinitiativ har startats upp med målsättning att med hjälp av data, modern teknologi/algoritmer och färdigheter förstärka vår analys- och konkurrenskraft.
Du ingår i en avdelning med sex medarbetare och du rapporterar till CFO. Primära kontaktytor internt är avdelningarna för marknad, annons, redaktion och affärsutveckling.
Vi söker dig med hög kommersiell förståelse med ett starkt intresse för affärsmannaskap, analys och utveckling. För att trivas på LRF Media och för att vara framgångsrik i rollen som Analytiker tror vi vidare att du är självständig, prestigelös, proaktiv och flexibel. Du har en bred analytisk förmåga, ett utpräglat siffersinne samt en naturlig drivkraft att få saker gjorda. Vidare är social kompetens och god kommunikativ förmåga en förutsättning då tjänsten innebär många kontaktytor internt.
För mer information om tjänsten kontakta Josefin Johansson; josefin.johansson@headagent.se eller Ellinor Ohlin; ellinor.ohlin@headagent.se.