Com Hem AB

Customer Base Manager

Com Hem provides television, telephone services and high-speed broadband services for Swedish homes and businesses. We are one of Sweden's leading suppliers with nearly 1.9 million connected households, which means that our service offer reaches 40 percent of all households. Com Hem has approximately 1,200 employees and our head office is located in Stockholm. Com Hem Holding AB is a parent company in the Group and operations are conducted through our subsidiaries Com Hem AB, Boxer, Phonera Företag AB and iTUX Communication AB. Com Hems shares are listed on Nasdaq Stockholm since June 2014. For more information, www.comhemgroup.se
 
 

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

  • Kundbasanalys och kundbasutveckling
  • Rapportering av viktiga nyckeltal som churn, ARPU
  • Kravställa gentemot Kundservice av erbjudandegrad och konverteringsgrad på inboundkunder.
  • Kravställa gentemot externa säljkanaler gällande vändningsprocent på churnbenägna kunder.
  • Ansvara för churnorsaker, analys och prognos av dessa över alla kanaler samt sprida det internt
  • Utveckla och äga roadmap för utveckling av kundbasanalys.
  • Ta fram och utveckla segmenteringar (värde och kundprofiler)
  • Målgruppsframtagning, målgruppsbeskrivning och målgruppsanalyser

Din profil

  • En akademisk examen (minst kandidatexamen)
  • 3 års erfarenhet av kundbearbetning och CRM
  • Erfarenhet från analys, optimering och datadriven kundkommunikation och förståelse för sambandet till affären
  • Databasoptimering för marknadsföring, analys och rapportering
  • Analytisk förmåga
  • Förståelse för Marketing Automation

Vi söker dig som är

  • Intresserad av kundupplevelsen och har en stark kommersiell känsla
  • Genuint intresserad av marknadsföring såväl som digitala system
  • Driven av att utveckla och behålla en kundbas
  • Självgående i kombination med en sann teamplayer
  • Driven och engagerad – du trivs att arbeta i ett periodvis högt tempo