Smart Data är vår tids hårdvaluta. I dagens digitala informationsöverflöde är det viktigare än någonsin att kunna förädla, analysera och förstå data. Vi på Bisnode är dedikerade till att leverera insikter för att hjälpa våra kunder att fatta smartare beslut. Nu söker vi en Fulfillment Manager till vårt kontor i Solna.
Fulfillment ingår i Operations som är inne i en spännande och intensiv förändringsresa där vi transformerar verksamheten för att förhöja kundvärde och serviceförmåga så att Bisnodes konkurrenskraft förbättras.
Fulfillment har som uppdrag att säkerställa att kundleveranser sker i enlighet med avtal, order, avrop och specifikation. Fulfillment skall verka för hög konkurrenskraft via korta ledtider, kvalitet på utgående leveranser samt hög kundbehovsförståelse. Fulfillment skall sträva mot standardisering/automatisering, processutveckling och kontinuerlig förbättring.
Om tjänsten
Rollen som Fulfillment Manager innebär att vara chef över en stor och verksamhetskritisk enhet. Fulfillment består av cirka 35-45 medarbetare inklusive Team Managers. Uppdraget är ytterst att säkerställa att kundleveranser sker i enlighet med avtal. I rollen ingår budget- och resultatansvar samt personalansvar och du kommer att få leda andra ledare.
Vi förväntar oss att du organiserar, strukturerar och utvecklar enhetens arbete och uppdrag i linje med företagets strategi och målsättningar på ett sätt som är effektivt. Du kommer att ha process- och systemägarskap samt förvaltningsansvar för till exempel rutiner, arbetssätt och flöden. Inom ditt ansvarsområde ligger även att driva ett systematiskt kvalitetsarbete för att förbättra verksamheten.
Fulfillment Manager rapporterar till Operations Director och sitter med i ledningsgruppen för Operations. Tillsammans skall detta team driva vidareutvecklingen och den kontinuerliga förändringen av Operations så att Bisnodes konkurrenskraft stärks ytterligare: högre kundvärde, ökad effektivitet, moderna miljöer.
Din profil
Till tjänsten söker vi dig som är självgående, har ett starkt driv att leda arbetet framåt och ser positivt på förändring. Du är strukturerad, ansvarstagande och har en förmåga att inspirera och engagera team och andra chefer. Du har en bakgrund inom liknande roller och är utpräglat service- och kvalitetsinriktad. Utöver detta krävs god affärs- och helhetsförståelse, analytisk förmåga och resultatfokus.
Givet det fortsatta utvecklingsarbetet behövs att du är flexibel, lösningsorienterad och har en fallenhet för att hantera komplexitet, osäkerhet och förändring. Som person är du trygg och positiv och sporras av utmaningar.
Övriga viktiga kunskaper och erfarenheter: