Telenor Sverige AB

Manager Business Management

Telenor, digi, dtac, Grameenphone and Canal Digital are all part of Telenor Group. Together, we connect around 200 million people worldwide through digital experiences. Our 33,000 employees across the world provide people with the ability to connect with what they care about, at all times and in all places.

Om tjänsten

Till Telenors företagssegment söker vi nu en chef för gruppen Business Management. Detta är en central ledarroll inom Telenor Sverige.

Som ansvarig för Business Management har du fullt P&L-ansvar för Telenor Business totala omsättning på cirka 4 miljarder kronor per år. Du kommer axla uppgiften att driva den nuvarande verksamheten samtidigt som du hittar nya potentiella intäktsströmmar och gör dem till en framgångsrik del av vår framtida verksamhet.

 Du kommer arbeta mycket tvärfunktionellt och ofta i nära samarbete med avdelningarna kommunikation, sälj och finans/ekonomi.

 I rollen har du personalansvar för ett tiotal kompetenta och motiverade anställda. I rollen ingår även ett nära samarbete med övrig management inom Telenor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Leda, styra och utveckla ditt team
  • Ansvara för P&L för Telenor Business
  • Utveckla nuvarande kunderbjudandet
  • Upprätta affärssegmentstrategi och genomföra affärsstrategi
  • Ansvara för prissättning och go to market strategi
  • Sätta och styra mål för de olika säljkanalerna
  • Arbeta tillsammans med Marketing Communications för att Telenor Business ska arbeta mer datadrivet
  • Vara delaktig i att sätta agendan för kommande affärsutvecklingsprojekt som t ex  eHealth, IoT, Analytics och Professional Services
  • Utveckla befintliga affärsmodellen
  • Vara delaktig i arbetet för ett skandinaviskt kluster.

Personliga färdigheter och erfarenheter

För att du ska lyckas i rollen tror vi att du:

  • Har en bred kännedom av hur man skapar värde i en operatörsverksamhet
  • Har erfarenhet av att framgångsrikt byggt upp, coachat och motiverat ett högpresterande team i minst fem år
  • Är en utmärkt kommunikatör med förmåga att påverka och övertyga alla nivåer i organisationen. Van att presentera och leda diskussioner på CxO-nivå
  • Har stort affärssinne med förmågan att uppnå mål samt att omvandla idéer och förbättringar i praktiken
  • Är mycket resultatorienterad
  • Besitter en kombination av ett innovativt mindset för att hitta nya intäktsströmmar med en vilja och uthållighet att fortsätta driva befintlig verksamhet
  • Tycker om att arbeta i team
  • Är strategisk och har en stor analytisk förmåga
  • Har en kreativ personlighet, alltid ute efter förbättringar och hitta nya möjligheter
  • Har en god förståelse för den digitala omvandlingen inom affärsprocesser.

Formellt ser vi att du har en relevant akademisk bakgrund och att du har goda färdigheter i engelska både muntligt och skriftligt.

Vi tror att en stor dos nyfikenhet kombinerad med tålamod hos en maratonlöpare behövs för att styra vårt affärsområde in i framtiden. Rätt person kommer att få mycket frihet att forma vår affärsorganisation och göra oss ännu bättre formade för morgondagens affärsbehov.

Våra värderingar genomsyrar allt vi gör och det är viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra. Vi inspirerar, vi håller vad vi lovar, vi visar respekt mot kunder och kollegor och vi gör saker enklare – vi är Telenor.

För mer information, vänligen kontakta Cecilia Brinck på cecilia.brinck@headagent.se eller Carolyn Sander på 0734254550, carolyn.sander@headagent.se