Bisnode Sverige AB

Digital Event & Marketing Coordinator

Bisnode enables people to make smart decisions. They turn data into insights that facilitate decision-making in both strategic issues and daily operations for companies and organizations throughout Europe. Bisnode has 2 600 employees in 19 markets and their vision is to contribute to a world where people feel empowered to take action.

I rollen som Digital Marketing & Event Coordinator ingår du i marknadsavdelningen tillsammans med flera talanger inom olika områden samt rapporterar direkt till Sverigeorganisationsens marknadsdirektör. 

I rollen som Digital Marketing & Event Coordinator kommer du planera, projektleda och följa upp digitala och analoga event (seminarier, externa event, konferenser, interna utbildningar, webinars, kurser), från A till Ö, vilket innebär att planera och driva event och se till att marknadsföra dessa med resten av teamet och utvärdera och följa upp hur dessa har gått. Detta innebär att du ansvarar för att göra landningssidor, arbeta i Marketo, mailutskick och andra relevanta digitala verktyg. Du ansvarar även för att planera, producera, distribuera och följa upp webinars. Du kommer arbeta nära alla på marknadsavdelningen för att se till att de digitala eller analoga eventen får en bra helhet och genomförs på bästa sätt. Under planering och genomförande av events av olika slag kommer du även arbeta nära både vår sälj- och produktorganisation.

Vidare kommer du även arbeta kreativt där du får möjlighet att testa nya idéer för att driva leads och stötta företagets positionering. Här kommer du få bygga upp din digitala kompetens, bland annat genom att A/B testa digitala kampanjer och budskap för eventen samt testa digitala kanaler för att marknadsföra event med fokus att hela tiden förbättra och optimera företagets event. Detta är en roll där du samverkar mycket med vårt digitala team och agerar som projektledare för såväl digitala som analoga aktiviteter och event.

Vem är du?

Vi söker en person som brinner för digital marknadsföring. Vi ser att du jobbat med digital marknadsföring i några år med en bakgrund av event, koordinering och projektledning.

  • Du har erfarenhet av att producera och distribuera webinars.
  • Du bör ha förförståelse för webb och kunna tolka och förstå beteenden samt hur olika kanaler hänger ihop. Vi ser att du kan hantera många olika bollar i luften och är duktig på att prioritera.
  • Vi ser gärna att du är driven, resultatorienterad, ansvarstagande, självgående, har en nyfikenhet och är kreativ med ett öga för färg och form samt med ett starkt genuint intresse för digitalt.