God Assistans

Kundansvarig Norr

God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Vi har verksamheter i Stockholm, Umeå, Skellefteå, Piteå, Boden, Sundsvall, Gällivare och Malmö.
Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.nu

För att God Assistans ska fortsätta växa och kunna hjälpa ännu fler personer som är i behov av assistans söker vi nu en Kundansvarig till region Norr med placering Umeå/Skellefteå. Som Kundansvarig har du en central roll med det övergripande ansvaret för ett visst antal kunder samt personalansvar för assistenter. Kundansvarig är en nyckelperson och till stor del företagets främsta ansikte utåt. För att trivas i den här rollen behöver du ha ett brinnande intresse för att skapa goda och varaktiga relationer med både kunder och assistenter. Vidare vill vi på God Assistans erbjuda våra kunder omtanke, enkelhet, öppenhet och därigenom personlig och professionell assistans och en arbetsplats i ständigt utveckling till alla våra medarbetare. 

Övergripande ansvar

  • Kontaktperson för kunden
  • Rekrytering av assistenter
  • Personalansvar för assistenter och arbetsledare
  • Budget- och resultatansvar vad gäller assistenter
  • Planera och administrera assistansen, t ex schemaläggning, bemanning, personalmöten och utbildningar
  • Viss kontakt med kommuner, Försäkringskassan och andra myndigheter m.m. 

Dina erfarenheter

  • Akademisk examen inom HR/personal, beteendevetare, socionom eller annan relevant utbildning
  • Ca 5 års arbetslivserfarenhet inom personlig assistans eller liknande
  • God erfarenhet av att coacha och leda andra
  • Tidigare erfarenhet av rekrytering
  • Grundläggande kunskaper inom LSS är meriterande
  • Körkort B

Vi söker dig som

För att trivas i rollen som Kundansvarig har du ett coachande och engagerat förhållningssätt till dina assistenter och arbetsledare. Du tycker om ett arbete där du får möjligheten att växla mellan administrativa uppgifter och att träffa människor samt är mån om att säkerställa kvalitén till dina kunder. Du har en förmåga att hantera många processer samtidigt, fatta snabba beslut samt växla mellan helhetstänk och detalj. Att vara Kundansvarig är ett uppdrag för dig som söker en utmanande och dynamisk roll med stor variation där människor och relationer alltid står i centrum. 

 

För frågor angående rollen kontakta Caroline Allmér på caroline.allmer@headagent.se