LRF Konsult AB

Systemområdesansvarig

LRF Konsult är Sveriges största rådgivnings- och redovisningsföretag, med fler än 1 400 medarbetare finns vi representerade på över 135 orter över hela landet. Vi utvecklar och säljer behovsanpassade tjänster inom ekonomi, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling som förenklar vardagen för ägarledda företag.
 
Företagare kan tack vare vår kunskap och rådgivning utveckla sina företag. Vårt löfte är att vi gör det lättare att vara företagare. För mer information se www.lrfkonsult.se 

I målbilden att vara Sveriges bästa rådgivningsföretag tar LRF Konsult ytterligare ett steg. Nya tjänster och produkter kommer som så mycket i samhället i övrigt baseras på Mobilitet och Digitalisering. För att möta denna utveckling och fortsätta att ligga i teknikens framkant så lanserar LRF Konsult löpande olika Digitala tjänster och produkter.  IT-avdelningen är de som tekniskt skall ansvara för den förvaltning och utveckling som skall skapa förutsättningar för nya tjänster och idéer som idag inte ens finns. Som Systemområdesansvarig ekonomisystem blir man en nyckelperson i den digitala affärsplattformen i att driva förverkligandet av våra tekniska strategier.

I rollen som systemområdesansvarig kommer du driva utveckling, projekt och förvaltning på applikations-och infrastrukturnivå, projektleda IT-relaterade mindre projekt, beställa och koordinera leveranser av applikationsutveckling och förvaltning, beställa och koordinera leveranser av IT-drift, support och infrastruktur samt följa upp avtal och leveranser vad gäller kvalitet, ekonomi och planering mot både interna och externa parter.

Krav på erfarenhet/specifik kompetens.

  •  Systemvetenskaplig utbildning eller motsvarande kunskap du fått på annat sätt
  • +5 års erfarenhet
  • Meriterande med god förståelse om verksamheter som råder under olika typer av reglementen så som Rex eller penningtvättsdirektivet
  • Erfarenhet inom ekonomi- och eller affärssystem/ERP
  • Arbetat med IT-styrning, uppföljning och rapportering gärna inom ramen för ITIL och eller PM3
  • Meriterande med bakgrund från bank-, finans-, försäkring- och/eller fintechvärlden
  • Meriterande med erfarenhet av PSD2 och e-handel

Personliga egenskaper.

  • Lätt att föra sig i olika sociala sammanhang, t ex kunna prata med och förstå en systemutvecklares eller övriga kollegors vardag och utmaningar samt kunna hålla en presentation för en företagsledning
  • Trivs i en självständig roll med stort eget ansvar för din planering
  • Har ett engagemang och ett driv som gör att du stimuleras av att arbeta i ett stundtals högt tempo
  • Är serviceinriktad
  • Är kommunikativ och lätt skapar och bibehåller kontakter med andra människor inom olika kompetensområden
  • Trivs i en miljö där allt inte redan är på plats