Interim Management

I ett affärsklimat under ständig förändring är det en stor fördel med flexibilitet. Interim Management är en snabb lösning som säkrar att ditt bolag har den kompetens du behöver, utan att kompromissa på kvaliteten. Det kan handla om att få in en person på kort varsel i väntan på den permanenta lösningen eller så finns det ett specifikt behov av expertis kortsiktigt. Med Head Agents omfattande nätverk av konsulter från en mängd olika branscher är Interim Management en snabb, trygg och stabil lösning för att säkerställa goda resultat.

Interim Management genom Executive Broker

Det finns affärsmässiga fördelar att snabbt kunna kompetensväxla utifrån ett tidsbestämt eller specifikt behov. Samtidigt är det allt fler kandidater som väljer att gå ifrån traditionell anställning för att starta sin egen konsultverksamhet. Executive Broker har expertis inom Interim Management och tillfällig rekrytering och är ett starkt komplement till Head Agents searchverksamhet. Genom vårt Interim nätverk och search löser Executive Broker behovet av specifik kompetens genom att förmedla erfarna konsulter med operativ erfarenhet.

Jag vill ha hjälp med interim

Urval av partners

Vi är stolta över våra fantastiska samarbeten. Varje uppdrag är unikt, kontakta oss gärna för ytterligare referenser.

KRY, Webbhälsa AB
Electrolux
Bambuser AB
LeasePlan Sverige AB
Lantmännen
Qliro
Unibail Rodamco
OpenSolution Nordic AB
H&M Hennes & Mauritz
Perrigo / ACO Hud Nordic
Trustly Group AB
Landshypotek Bank AB
Zmarta Group
BookBeat

Fördelar med Interim Management

Hastighet

Med ett stort uppbyggt nätverk av konsulter går det snabbt att få in rätt kompetens. Dessutom undviker du den långa uppsägningstiden och kan få in en konsult med kort varsel.

Värde

Med en interimslösning kan du attrahera och få en konsult med längre och bredare erfarenhet än vid en permanent tillsättning. Det kan skapa ett större värde än själva uppdraget.

Kvalitet

Vi har en gedigen erfarenhet och expertis som gör att vi kan tillsätta kompetens som stärker din organisation, både kortsiktigt och långsiktigt.

The Executive Broker Way

Process och arbetsmetodik

1. Specifikation av uppdraget

Kravprofilen ska förmedla konsultens uppgift, ansvar och arbetsuppgifter samt vilken tidigare erfarenhet och personlighet som efterfrågas. Den tänkta tidsperioden och arvodesnivån för uppdraget specificeras även vid detta tillfälle.

2. Kartläggning

Kartläggning och kontakt sker utifrån kravprofil med syfte att säkerställa att de konsulter som är bäst lämpade för uppdraget kontaktas. Utgångspunken är en kombination av konsulter i vårt etablerade nätverk, kompletterat med personer som är specifikt uppsökta för uppdraget. Ditt bolag och uppdraget marknadsförs, samtidigt som konsultens lämplighet, tillgänglighet och arvodesnivå säkerställs.

3. Bedömning

De konsulter som bedöms vara allra mest lämpade för uppdraget väljs ut och presenteras. Urvalet baseras på konsultens tidigare erfarenhet och kompetens, personlighet samt tillgänglighet och arvodesnivå.

4. Kontraktskrivning

Executive Broker skriver kontrakt med två parter. Ett uppdragsavtal upprättas med uppdragsgivaren och ett konsultavtal upprättas med det konsultbolag som uppdragsgivaren valt att anlita för interimsuppdraget. Samtliga konsulter som vi har varit i kontakt med avseende uppdraget återkopplas.

5. Uppföljning

Vi fortsätter även när uppdraget har påbörjats. För oss är det viktigt med en kontinuerlig dialog med både uppdragsgivare och interimskonsult under hela den tidsperiod som uppdraget löper. Vi säkerställer att båda parter har ett fortsatt värde av varandra. Det är även vanligt att uppdraget förlängs och i vissa fall leder till en permanent anställning.

Victoria Gillberg
Partner & CEO Executive Broker
+46 703 00 61 50
Mail

Executive Brokers konsultnätverk

Jag vill vara en del av ert nätverk av interimskonsulter.