Electrolux shapes living for the better by reinventing taste, care and wellbeing experiences, making life more enjoyable and sustainable for millions of people.
As a leading global appliance company, we place the consumer at the heart of everything we do. We sell more than 60 million household and professional products in more than 150 markets every year.
At Electrolux, we are on a journey to provide our consumers with a simply outstanding experience in Taste, Care and Wellbeing; our products unlock consumers’ creativity and possibilities to create great experiences at home. During the last years we have changed our brand and product communication approach from feature driven to consumer centric benefit driven, our product innovations and communication all start from the consumer.
Electrolux has been doing business since 1919. The headquarters are located in Stockholm, Sweden, and the Electrolux share ELUXb is listed on Nasdaq OMX Stockholm.

Shopper Experience Manager EMEA

Beskrivning av rollen

Electrolux söker nu en dedikerad EMEA Shopper Experience Manager som kommer att ha det övergripande ansvaret för att ta fram, planera, och samordna produktmaterial. Ta fram guidelines kring digitalt och traditionellt POS-material & Artwork. Framtagning av material för detaljhandeln/återförsäljare både online och i butik inom regionen, inklusive material för alla go-to-market aktiviteter, med ett tydligt fokus att stärka Electrolux koncernens ställning hos deras kunder och återförsäljare. Resor inom regionen kan förekomma.

Ansvarsområden

  • Säkerställa en god konsumentupplevelse både online i webshoppar och i fysiska butiker, i överensstämmelse med Electrolux strategiska kommunikationsplattformar för Wellbeing och Taste & Care.
  • Ansvar för brief till byrå för framtagning av material
  • I nära samarbete med övriga i marknadsteamet (Product Marketing, Brand, Digital, Content Creation, Packaging, 360 Activation Managers) utveckla och implementera marknadskoncept i butik och online.
  • Skapa och förbättra processer för en tydlig kommunikation och informationsflöde mellan de olika marknadsfunktionerna och säljteamet
  • Säkerställa att information kring lokalt återförsäljar- och konsumentbeteende delas och sprids i regionen för att på bästa sätt kunna möta konsumentens behov och förväntningar.
  • Koordinera, analysera och ta fram produktionsplaner för material.

Erfarenhet och kompetens

  • +5 års erfarenhet av trade/product marketing företrädesvis inom konsumentvaror
  • Relevant akademisk utbildning
  • Förståelse för marknadsdynamik och försäljning via distributörer och återförsäljare
  • God planering- och projektledarerfarenhet
  • God kommunikativ förmåga inklusive presentationsvana
  • FMCG erfarenhet är meriterande
  • Flytande i engelska i både tal och skrift, ytterligare språk är meriterande

 Personliga egenskaper

  • Kommunikativ
  • Noggrann
  • Strukturerad
  • Öppen
  • Driven

Anton Wennström
Search Consultant

+46 735 07 84 27
anton.wennstrom@headagent.se
Marika Setterwall
Search Associate

46 73 344 58 55
marika.setterwall@headagent.se

Visa alla.

Tillbaka till samtliga pågående uppdrag.

Håll dig uppdaterad om nya och tillsatta tjänster.