Vill du vara en del av spelbranschens  spännande tid med hög grad av förändring när marknaden omregleras och branschens aktörer går mot lika villkor?
Svenska Spel är Sveriges ledande spelbolag, med ett brett erbjudande inom turspel, sportspel och kasino, med välkända varumärken som Triss, Lotto och Stryktipset. Utifrån ett uppdrag från svenska staten och bolagets värdegrund, är visionen att spel ska vara till glädje för alla. Det uppnås genom att erbjuda bra och ansvarsfulla spelupplevelser. Svenska Spel är också landets största sponsor av svensk idrott, på såväl elitnivå som gräsrotsnivå. I koncernen ingår Casino Cosmopol med Sveriges fyra internationella kasinon. Bolaget har cirka 2 100 anställda med kontor i Solna och Visby. För mer information, besök www.svenskaspel.se 

CRM Ansvarig

Som CRM Ansvarig leder du den operativa digitala kundbearbetningen till slutkund ur ett kommersiellt perspektiv. Idag för e-postkanalen och i en framtid troligen för fler digitala kanaler med fokus på de nya möjligheter som ges via marketing automation-plattformar. Du är med och effektiviserar våra digitala kunddialoger i kampanjverktyget samt säkerställer att det vi gör är relevant för våra kunder. Du leder och utvecklar löpande arbetet operativt så att vi skapar önskad kundförflyttning och bättre kundupplevelser på ett ansvarsfullt sätt. Du kommer till ett företag där datadriven marknadsföring/CRM är ett satsningsområde och denna tjänst kommer på sikt ha stor påverkan på Svenska Spels framgång inom CRM!

Du leder och fördelar arbetet för det kommersiella operativa teamet (idag 5 st) i syfte att uppnå beslutade mål och tar emot utvecklade aktiviteter från CRMs programsatsning och säkrar införandet i daglig drift.

Andra huvudsakliga arbetsuppgifter.

  • Ansvar för att arbetet sker i en ständigt optimerande och lärande process med kontinuerlig återkoppling internt i teamet och tvärfunktionellt
  • Sammanställer och utvärderar sektionens mål och nyckeltal ihop med CRM-chef  samt säkerställer åtgärdsplan vid behov
  • Utvecklar i samarbete med CRM-chefen marknadsplan och säkrar genomförandet av denna
  • Är CRM-teamets huvudkontakt och ambassadör till andra avdelningar/sektioner för taktisk och operativ kundbearbetning
  • Är mottagare av införandet av nytt marketing automation verktyg ur ett kundupplevelseperspektiv
  • Har ett nära samarbete med CRM-chefen, CRM Affärsutvecklare och Technical Designer Marketing Tech liksom andra interna intressenter för att löpande och i takt med utvecklingen skapa rätt strukturer och genomförandekraft
  • Samarbetar med våra olika externa byråer så att kommunikationen bidrar till önskade mål samt kontinuerligt utvecklas

Rollen ingår i Kund & Marknadsavdelningen på Svenska Spel och du rapporterar till chef CRM. Tjänsten är en tillsvidareanställning.  Placering för tjänsten är i våra helt nya lokaler i Arena staden i Solna. Resor till Visby förekommer kontinuerligt.

Bakgrund och erfarenhet.

  • Högskoleutbildning/universitetsexamen inom marknadsföring, statistik eller liknande
  • Mångårig erfarenhet från arbete i företag inom business to consumer, med stora kundbaser, många kanaler och automatiserade kundinteraktioner eller gärna som konsult med inom datadriven marknadsföring/CRM
  • Erfarenhet av att framgångsrikt leda och organisera ett operativt team (teamledare, projektledare eller motsvarande)

Personliga egenskaper.

Du trivs i en ledande roll.  Du är affärsmässig, kommersiellt driven, analytisk samt strukturerad. Eftersom du har ett stort kontaktnät på Svenska Spel har du en mycket god kommunikativ förmåga och har lätt för att bygga relationer.  

För mer information om tjänsten vänligen kontakta Lovisa Larsson  076-337 98 39 eller Linda Ribbing linda.ribbing@headagent.se 072-300 13 04

Linda Ribbing
Executive Search Consultant

+46 72 300 13 04
linda.ribbing@headagent.se

Visa alla.

Tillbaka till samtliga pågående uppdrag.

Håll dig uppdaterad om nya och tillsatta tjänster.