Svenska Spel

CRM Affärsutvecklare

Att jobba på Svenska Spel rymmer många upplevelser. Vi är svenska folkets spelbolag som förebygger spelproblem, som sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer och låter vinsten gå tillbaka till samhället. Hos oss kan du känna pulsen, våga drömma stort och stolt erbjuda spel som är till glädje för alla. Vi är omtänksamma kollegor som tar fram det bästa hos varandra, vi har ledare som utmanar och stöttar, vi investerar i dig, din hälsa och kompetens. Du kommer spela en viktig roll när vi skriver nästa kapitel i Svenska Spels historia. Nu satsar vi framåt för en ännu större upplevelse – för våra kunder, för samhället, för dig.

Nu söker vi dig som har gedigen erfarenhet inom CRM och digital kundbearbetning. Denna roll bidrar till att skapa ökat affärsvärde genom datadriven affärsutveckling i digitala kanaler med syftet att maximera intäkter på ett ansvarsfullt sätt samt förbättra kundupplevelsen i egna kanaler och i samarbete med externa digitala kanaler. Du är relationsorienterad med förmågan att skapa engagemang och du trivs med att vara drivande liksom trivs med att ta ansvar. Du är affärsmässig, strukturerad och ser möjligheterna och du kan konkretisera dem till handling.

Huvudsakliga arbetsuppgifter.

  • Deltar och driver utvecklingsprojekt inom kund/CRM vars huvudsyfte är att generera inkrementella sunda intäkter och positionera Svenska Spel attraktivt på marknaden ur andra icke-kommersiella perspektiv
  • Ansvarar för att utarbeta hela eller delar av strategier för att nå CRM-visionen
  • Initierar händelsestyrda processer/program och triggers till kunder i samarbete med analytiker och säkrar genomförandet av dem
  • Ansvarig för konkretisering av personifieradeoch omnikanala budskap och kampanjer i digitala kanaler, med hjälp av kampanjtekniker, CRM-analytiker och content specialister
  • Expert och rådgivare för kundutveckling i digitala kanalerna
  • Driver förändring mot kundcentrering, personifieringoch automatisering omnikanalt, missionerar kundperspektivet och CRM internt

Rollen ingår i Kund & Marknadsavdelningen på Svenska Spel och du rapporterar till chef CRM. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Placering för tjänsten är i våra helt nya lokaler i Arena staden i Solna. Resor till Visby förekommer kontinuerligt. 

Bakgrund och erfarenhet.

  • Gedigen erfarenhet av data-och kunddriven affärsutveckling med brinnande intresse för CRM med koppling till kommunikation och KPI:er
  • 5-10 års erfarenhet av arbete med CRM/kundprogram/lojalitetskoncept från snabbrörlig bransch, gärna på större komplext företag inom B2C med stora datamängder nära försäljning
  • Relevant akademisk utbildning
  • Vana av att driva projekt och förändringsuppdrag inom CRM och kundorientering, konsulterfarenhet är meriterande
  • Erfarenhet av att utarbeta och dokumentera arbetsprocesser och händelsestyrda digitala kundprocesser
  • Erfarenhet av kampanjverktyg/marketing automation verktyg
     

Personliga egenskaper.

  • God affärsförståelse och förmåga att identifiera kommersiella affärsutvecklingsområden och kan omsätta insikter till handling och konkretisera dem inom deadlines
  • Retoriskt duktig på att framställa affärsutvecklingsmöjligheter samt säkra förståelsen för dem
  • Kommersiellt driven, analytisk samt strukturerad och processorienterad
  • Eftersom du har ett stort kontaktnät på Svenska Spel har du en mycket god kommunikativ förmåga och har lätt för att bygga relationer och skapa förståelse för förändringsuppdraget

För mer information om tjänsten vänligen kontakta Lovisa Larsson lovisa.larsson@headagent.se 076-337 98 39 eller Linda Ribbing linda.ribbing@headagent.se 072-300 13 04