Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 25 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 40 miljarder kronor på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på lantmannen.com.

Digital Brand Manager

Vill du bli en del av Lantmännens koncerngemensamma kommunikationsavdelning i Stockholm? Vi letar efter en stjärna! Du ska ha digitalisering i ditt DNA och ett affärsinriktat tillvägagångssätt i varje beslut du fattar. Du måste vara intresserad av komplexa situationer och kunna översätta affärsproblem till digital strategi. 

 

Övergripande ansvarsområden.

  • Ansvarig för genomförandet av Lantmännens digitala kommunikationsstrategi
  • Ansvarig för utveckling och underhåll av Lantmännens externa webbplattform och webbplatser samt Lantmännens sociala medier
  • Vara rådgivande till Lantmännens verksamhet inom digital kommunikation, digitala kanaler (inklusive sociala medier) och digitala initiativ
  • Driva utvecklingen av digitala tjänster och digital närvaro övergripande för Lantmännens koncern
  • Vidareutveckla Marknadsförings- och Kommunikationsplanen i samarbete med Lantmännens Brand & Communications Manager och PR Manager
  • Planera och driva digitala kommunikationsaktiviteter för att säkerställa att Lantmännen lever upp till sin Marknadsförings- och Kommunikationsplanen
  • Hantera taktiska digitala uppdrag tillsammans med Lantmännens partners, det vill säga reklam-, media-, digital- och PR-byråer samt andra digitala tjänsteleverantörer

 

Erfarenhet och kompetens.

  • Erfarenhet av att leda digitala utvecklings- och kommunikationsprojekt mot B2C och B2B
  • 5 års erfarenhet från strategisk affärsutveckling och varumärkesutveckling, digital utveckling, digital kommunikation samt hantering av flera parallella projekt i en snabb och krävande miljö – antingen från en digital byrå eller en linjeorganisation
  • Universitetsexamen, helst inom området digital marknadsföring

 

Personliga egenskaper.

Du ska vara en driven, entusiastisk och affärsinriktad lagspelare som kan arbeta självständigt för att förverkliga överenskomna projekt och planer. Du har ett intresse för mat och hållbarhet. Du är stark på att kommunicera i skrift och tal samt en god förmåga att kommunicera komplexa problem på svenska och engelska.

 

För mer information, vänligen kontakta Sofia Lindbergson på +46 768 71 51 67, sofia.lindbergson@headagent.se eller Anna Cygnaeus på +46 735 13 56 11, anna.cygnaeus@headagent.se

 

Anna Cygnaeus
Executive Search Consultant

+46 735 13 56 11
anna.cygnaeus@headagent.se

Visa alla.

Tillbaka till samtliga pågående uppdrag.

Håll dig uppdaterad om nya och tillsatta tjänster.