SAS

Teamleader Pre-Travel Experience & Customer Developer

Our vision: To make life easier for Scandinavia´s frequent traveler. With SAS you are part of a community experiencing easy, joyful and reliable services, delivered the Scandinavian way. SAS is Scandinavia´s largest airline with approximately 1100 departures per day to our 136 destinations. SAS is a part of Star Alliance which gives our passengers access to destinations worldwide.

Till SAS Global Customer Development and Analytics teamet som ligger inom Brand & Marketing söker vi nu en Teamleader Pre-Travel Experience & Customer Developer. Personen kommer att leda ett team om ca 5 personer där kundupplevelsen ligger i fokus inom pre-travel experience. Personen ansvarar för kors- och uppförsäljning och att teamet når utsatta KPI:er. Rollen kommer att stödja kundresan i alla digitala kanaler och ditt arbetsfält kommer sträcka sig från SAS samtliga kommersiella enheter såsom Eurobonus, kors- och merförsälljning  – både B2B och B2C med fokus på Pre-travel experience. 

Du ges möjlighet att utvecklas i en innovativ och agile miljö där kundbearbetning och kundupplevelse går in i en ny fas med ett omni-kanalperspektiv.

 

Arbetsuppgifter.

  • Leda ett korsfunktionellt team med ansvar för budget och att teamet uppnår satta KPI:er
  • Rapportering av utfall och progress av teamets leveranser till Global Sales and Marketing management team, och andra berörda forum
  • Förbättra kundernas uppfattning och erfarenheter genom att införa personaliserad kommunikation i alla kanaler med syfte att öka intäkter, förbättra kundupplevelsen, öka återköp samt öka antalet frekventa resenärer
  • Starkt bidra till att exekvera och implementera kundstrategin
  • Utifrån behov utveckla och implementera ny kundriven kommunikation och nya automatiserade program
  • Tillsammans med analysteamet förstå, beskriva och presentera SAS kunders resvanor och beteenden
  • Representera Customer Development and Analytics inom SAS i projekt/arbeten som pågår för att säkerställa kundfokus i allt vi gör
  • Sitta med i ledningsgruppen för Customer Development and Analytics.

 

Erfarenhet.

  • 2-5 års relevant erfarenhet
  • Akademisk examen motsvarande Fil. Kand., Ekonomexamen, Master of Science eller liknande
  • Erfarenhet inom CRM och kundbearbetning, digital kommunikation, kundinsikt samt riktad   marknadsföring
  • Erfarenhet av affärsutveckling med fokus på kundbearbetning
  • Erfarenhet av projektledning och kravställning mot IT
  • Förståelse för kund and Marketing automation, kundstrategier etc.
  • Erfarenhet av att arbeta multi/-omnichannel
  • Förståelse för och vana av att arbeta agilt.

 

Personliga Egenskaper. 

  • Teamfokuserad
  • Prestigelös
  • Lösningsorienterad
  • Kommunikativ
  • Affärsorienterad
  • Analytisk

För mer information vänligen kontakta Josefin Johansson, josefin.johansson@headagent.se 070-601 25 86 eller Anton Wennström, anton.wennstrom@headagent.se 073-507 84 27