God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Vi har verksamheter i Stockholm, Malmö, Norrköping, Sundsvall, Umeå, Skellefteå, Piteå och Boden.
 
Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.nu

Kundansvarig Syd

God Assistans växer och för att kunna hjälpa ännu fler personer som är i behov av assistans i region Syd söker vi nu en Kundansvarig som ska ansvara för etablering av ett nytt kontor i regionen, utöver det redan befintliga kontoret i Malmö.

Baserat på din expertis och lokalkännedom ansvarar du för marknadsanalys, planering, uppbyggnation, marknadsföring och invigning av det nya kontoret.

Som Kundansvarig har du även en central roll med ett övergripande ansvar för ett visst antal kunder samt personalansvar för assistenter. Kundansvarig är en nyckelperson och till stor del företagets främsta ansikte utåt vilket innebär att du behöver ha ett brinnande intresse för att skapa goda och varaktiga relationer med både kunder och assistenter. Vidare vill vi på God Assistans erbjuda våra kunder omtanke, enkelhet, öppenhet och därigenom personlig och professionell assistans och en arbetsplats i ständigt utveckling till alla våra medarbetare.

Övergripande ansvar

  • Etablering, uppbyggnation och invigning av det nya kontoret
  • Kontaktperson för kunden
  • Rekrytering av assistenter
  • Personalansvar för assistenter och arbetsledare
  • Budget- och resultatansvar vad gäller assistenter
  • Planera och administrera assistansen, t ex schemaläggning, bemanning, personalmöten och utbildningar
  • Viss kontakt med kommuner, Försäkringskassan och andra myndigheter m.m. 

Din erfarenhet

  • Akademisk examen inom HR/personal, beteendevetare, socionom eller annan relevant utbildning
  • 3-5 års arbetslivserfarenhet av personlig assistans i ledande befattning
  • Tidigare erfarenhet av rekrytering av personliga assistenter
  • Goda kunskaper inom LSS
  • Körkort B

Vi söker dig som

Då du i denna roll kommer att bygga upp en verksamhet från grunden ser vi att du har en entreprenöriell ådra och tilltalas av att få vara med och bygga upp något från start och att arbeta högt och lågt redan från dag ett. Vi söker dig som brinner för personlig assistans och som är redo att sätta din egen prägel på en nyetablerad verksamhet, allt för att vi tillsammans ska kunna hjälpa fler människor.

Vidare tror vi att du har ett coachande och engagerat förhållningssätt till dina assistenter och arbetsledare. Du tycker om ett arbete där du får möjligheten att växla mellan administrativa uppgifter och att träffa människor samt är mån om att säkerställa kvalitén till dina kunder. Du har en förmåga att hantera många processer samtidigt, fatta snabba beslut samt växla mellan helhetstänk och detalj. Att vara Kundansvarig är ett uppdrag för dig som söker en utmanande och dynamisk roll med stor variation där människor och relationer alltid står i centrum.

 

Ellinor Ohlin
Search Consultant & Talent Manager

+46 708 67 67 55
ellinor.ohlin@headagent.se

Visa alla.

Tillbaka till samtliga pågående uppdrag.

Håll dig uppdaterad om nya och tillsatta tjänster.