Länsförsäkringar Stockholm

CRM Specialist

Länsförsäkringar Stockholm är försäkringsbolag, bank, och fastighetsförmedling under ett och samma tak. Vi ägs av kunderna och kan koncentrera oss helt på deras bästa. Med ett av branschens starkaste varumärken arbetar Länsförsäkringar varje dag för att ge människor ekonomisk trygghet och en enklare tillvaro. För att jobba hos oss måste du vilja hjälpa människor och vara genuint intresserad av hur kunderna har det, och vilka utmaningar de står inför.

Länsförsäkringar Stockholm behöver förstärka sitt marknadsteam med en kundorienterad, driven och proaktiv CRM Specialist som tar stafettpinnen för det nya CRM-arbetet i företaget. Vi söker dig som är en tekniskt kunnig specialist med stor affärsförståelse och erfarenhet av att bygga kundorienterade kampanjer för automatiserade flöden. I rollen som CRM Specialist kommer du att ha det operativa ansvaret för att leda Länsförsäkringar Stockholms automatiserade kundkommunikation genom e-dr, dr och sms. Du kommer att ansvara för implementeringen av nya kampanjhanteringssystemet Adobe Campaign vilket kommer vara en viktig del i Länsförsäkringar Stockholms one-to-one kommunikation med sina kunder. Du kommer att ingå i ett nytt marknadsteam och rapportera till Chef Marknad & Kund. Placering är Länsförsäkringar Stockholms kontor i Solna/Frösunda.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter.

  • Implementera nya kampanjhanteringssystemet Adobe Campaign (automation marketing).
  • Ansvara för att bygga, optimera och monitorera kampanjer.
  • Ansvara för insamling av data, ta fram segment och samla in interna behov.
  • Uppföljning och rapporteringar av kampanjresultat.
  • Kontaktperson gällande behov, utveckling och data med interna och externa parter. 

Erfarenhet och kompetens.

  • Minst 2-3 års erfarenhet av CRM/direktmarknadsföring.
  • Erfarenhet av att ha arbetat i en kundorienterad bransch.
  • Erfarenhet av att ta fram segmenteringsanalyser.
  • Kunskap inom CMS och HTLM.
  • Tekniskt intresserad och systemkännedom.
  • Vana av scoringmodeller och förståelse för kunddata.
  • Erfarenhet av Adobe Campaign är meriterande.
     

Personliga egenskaper.

För att lyckas i rollen krävs en analytisk förmåga för att kunna ta in och sortera stor mängd information. Du har ett strukturerat arbetssätt för optimering och uppföljning av kampanjer samt ett intresse för att utveckla nya flöden och lära sig ny teknik. Vidare är du proaktiv, prestigelös och en teamplayer som förstår vikten av sitt bidrag i arbetet. Du är van vid ett agilt arbetssätt, sätta processer och att självgående driva ditt arbete framåt.

 

För mer information, vänligen kontakta Julia Salming på 076 346 88 31 eller julia.salming@headagent.se