Trintech erbjuder molnbaserade lösningar för effektivisering av bokslutsprocessen. Bolaget har över 3 000 kunder i fler än 100 länder. Företagets produkter hjälper företag att hantera och effektivisera processer för bokslut och månadsavstämning samt säkerställer att regelverk och andra initiativ efterföljs. Trintechs kunder omfattar allt från stora globala bolag till lokala företag. Trintech är ett bolag med stora tillväxtplaner, starka ägare samt har en ledande position inom sitt område och få konkurrenter. Trintech ligger i framkant i Sverige inom Marketing Automation och var en av de första att implementera en helt digitaliserad och automatiserad marknadsföringsmodell på den svenska marknaden.

Digital Marketing Manager

ROLLEN

Vill du vara med och utvecklas inom ett framgångsrikt bolag som ligger i täten inom marketing automation i Sverige? Drivs du av att utveckla den digitala marknadsföringen samt förädla det framgångsrika arbete med leadsgenerering som Trintech påbörjat? I rollen som Digital Marketing Manager ansvarar du för marknadsaktiviteter på den svenska marknaden. Du har tät dialog med säljavdelningen och förser dem med leads genom ditt arbete med marketing automation. Du har en nära dialog med motsvarande position i övriga nordiska länder samt inom EMEA för att finna synergier och skapa effektiv produktion.

Dina ansvarsområden innefattar bland annat:

  • Generering av kvalificerade leads gentemot uppsatta mål
  • Planering, genomförande samt uppföljning av seminarier, webinarier, kundträffar och mässor/events.
  • Ansvara för hela Marketing Automation-processen, både innehåll och kampanjbyggande i olika system, bland annat:
    • Nurturing e-mail
    • Automatiserade mötesbokningar
    • E-post-kampanjer och digitala kampanjer
  • Uppdatering av den svenska webben och sociala medier
  • Ta fram relevant produktmaterial, kundreferenser, videos mm för leads-generering i samarbete med EMEA-teamet
  • Involverad i övriga marknad- och säljaktiviteter

KRAV PÅ ERFARENHET

  • Relevant akademisk utbildning
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom relevant område
  • Förståelse och erfarenhet av programvaruförsäljning inom B2B samt samarbete med säljavdelning
  • Erfarenhet av arbete i marketing automation-system (Marketo, Eloqua, HubSpot mm) samt Salesforce eller motsvarande CRM-system

 PERSONLIGA EGENSKAPER

  • Driven, strukturerad och självgående
  • Intresserad av ny marketing-teknik
  • Nyfiken och pigg på att utvecklas och lära sig nya saker
  • Känsla för copywriting, färg och form

Simon Tännström
Search Associate

+46 735 09 96 21
simon.tannstrom@headagent.se
Sara Dahlqvist
Executive Search Consultant

+46 763 22 21 59
sara.dahlqvist@headagent.se

Visa alla.

Tillbaka till samtliga pågående uppdrag.

Håll dig uppdaterad om nya och tillsatta tjänster.