Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 25 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 40 miljarder kronor på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på lantmannen.com.

Brand & Communications Manager

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 25 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 40 miljarder kronor på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på lantmannen.com.

Ditt uppdrag

Vill du bli en del av Lantmännens koncerngemensamma kommunikationsavdelning i Stockholm? Vi letar efter en stjärna! Som Brand & Communications Manager har man fokus på att bygga Lantmännen-varumärket som en tillgång till hela koncernen och utveckla, driva och utvärdera kommunikationsaktiviteter under ”Jord till Bord”-konceptet. Främst med fokus på digitala kanaler, men även andra kanaler som annonser, butik, etc. Man kommer vara delaktig i att och upprätta och implementera strategi, koncept och marknadsplan för Lantmännen varumärket, i enighet med övergripande affärsmål och varumärkesstrategi, i syfte att optimera affärerna samt generera långsiktig tillväxt och förtroende för Lantmännen som garant, hos prioriterat segment/målgrupper.

Övergripande arbetsuppgifter

  • Jobbar nära Varumärkes- och PR-ansvarig med att upprätta, genomföra och implementera marknads och – kommunikationsplaner för varumärket.
  • Kommer driva egna kampanjer (reklam, PR, etc.), aktiviteter (t.ex. podcasten Matsamtalet, butiksaktivering) och kanaler (t.ex. sociala media)
  • Vara rådgivande och specialist kring varumärkes- och kommunikationsfrågor, framförallt inom den digitala sfären, för koncernen, koncernens bolag och produktvarumärken
  • Kommer jobba tätt med Lantmännens samarbetspartners och byråer för reklam, PR, design, digitalt och media, samt andra leverantörer av relevanta tjänster eller verktyg.

Erfarenhet och kompetens

  • Akademisk utbildning, helst Civilekonom
  • Minst 5 års erfarenhet av att leda digitala varumärkes- och kommunikationsprojekt mot B2C och B2B samt vana av att hantera flera parallella projekt i en snabb och krävande miljö
  • Affärsintresse/affärsförståelse/affärsmässig
  • Förståelse för varumärkesstruktur, -arkitektur och -hierarki

Personliga egenskaper

Du ska vara en driven, entusiastisk och affärsinriktad lagspelare som kan arbeta självständigt för att förverkliga överenskomna projekt och planer. Du är stark på att kommunicera i skrift och tal samt en god förmåga att kommunicera komplexa problem på svenska och engelska.

Anna Cygnaeus
Executive Search Consultant

+46 735 13 56 11
anna.cygnaeus@headagent.se
Sibar Maraha
Search Associate

+46 704 19 27 13
sibar.maraha@headagent.se

Visa alla.

Tillbaka till samtliga pågående uppdrag.

Håll dig uppdaterad om nya och tillsatta tjänster.