Kund och kanalstöd är en enhet inom Länsförsäkringar AB. Här skapar vi trygghet och möjligheter genom att utveckla förutsättningar för marknadens bästa kundupplevelse. Vi är navet som syr ihop länsförsäkringsgruppens affärer med kundens behov. Med fokus på helhet, kundnytta och enhetlighet för kunder och medarbetare i kundmötet levererar vi utveckling, service och förvaltning.
Nu söker vi en erfaren ledare med ansvar för att leda redaktionen för våra kundmöteskanaler och som brinner för kommunikation och digital innehållsutveckling. Rollen handlar om att etablera, leda och utveckla gruppen Redaktion och kommunikation inom avdelningen Utveckling, som är en del av enheten Kund och kanalstöd på Länsförsäkringar AB. Du utvecklar kundmötet i nära samarbete med övriga funktioner inom enheten och i hela länsförsäkringsgruppen. Gruppen består inledningsvis av fem medarbetare och flertal konsulter, men förväntas växa. I uppdraget ingår också att skapa fungerande processer och samarbeten i kommunikationsarbetet. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp.
Du har goda ledaregenskaper och motiveras av att organisera och driva förändringar i arbetssätt och utvecklingsprocesser. Du är affärsdriven och strukturerad med god leveransförmåga samt är diplomatisk och kommunikativ.