Kund och kanalstöd är en enhet inom Länsförsäkringar AB. Här skapar vi trygghet och möjligheter genom att utveckla förutsättningar för marknadens bästa kundupplevelse. Vi är navet som syr ihop länsförsäkringsgruppens affärer med kundens behov. Med fokus på helhet, kundnytta och enhetlighet för kunder och medarbetare i kundmötet levererar vi utveckling, service och förvaltning.
Nu söker vi en erfaren ledare som brinner för design- och kunddriven utveckling och som kan ta ansvar för designarbetet i Länsförsäkringars kundmöten. Rollen handlar om att etablera, leda och utveckla gruppen med UX- och visuella designers inom avdelningen Utveckling, som är en del av enheten Kund och kanalstöd på Länsförsäkringar AB. Du utvecklar kundmötet i nära samarbete med övriga funktioner inom enheten och i hela länsförsäkringsgruppen. Gruppen består inledningsvis av fyra medarbetare och flertal konsulter och kommer växa. I uppdraget ingår också att driva och vidareutveckla designprocessen. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp.
Du har goda ledaregenskaper och motiveras av design- och kunddrivet utvecklingsarbete. Du är entusiasmerande med en stark pedagogisk förmåga samt är diplomatisk och kommunikativ.