AMF

Innehållsproducent digital kommunikation

AMF ligger mitt i centrala Stockholm och vi är idag cirka 350 medarbetare. Med fyra miljoner kunder och ett förvaltat kapital på mer än 600 miljarder kronor, har vi ett stort samhällsansvar, och är en av de största aktörerna på den svenska pensionsmarknaden. Vårt uppdrag är att ge våra kunder en så hög och trygg pension som möjligt. Och vi har alltid kundens bästa för ögonen. Vi ägs av fack och arbetsgivare tillsammans – och de har inget intresse av att själva ta del av vinsten. Därför går den oavkortat till våra kunder.Vår vision är att bli bäst i Sverige på pensionen från jobbet. Vi drivs av ett stort engagemang för våra kunder och en stolthet för vårt uppdrag. Och vi lever enligt våra värdeord; enkel, trygg och mänsklig. Därför tycker vi att det är viktigt att visa varandra respekt och öppenhet på jobbet. Vi jobbar också för ett tydligt ledarskap, jämlikhet och mångfald genom rätten att få vara sig själv. Vi vill att alla ska känna arbetsglädje och trivas hos oss.

Nu satsar AMF på att stärka sin kunddialog och söker därför efter en innehållsproducent till avdelningen Kundmöte inom enheten Marknad & Kommunikation. Kundmöte säkerställer att kunderna upplever vår vision – Att vara bäst i Sverige på pensionen från jobbet – när de är i kontakt med oss. Rollen har sin hemvist i ett agilt team som heter Kunddialog som primärt via digitala kanaler ska öka medvetenheten om kundens tjänstepension och ge en proaktiv och värdefull service. I teamet samarbetar du med bland andra designer, marknadsanalytiker och UX och baserar dialoginsatserna på data och analys. Detta sker i nära samarbete med vår Marknadsavdelning som har övergripande ansvar för vår varumärkes- och kommunikationsplattform.

Din roll.

Din roll är att genom värdeskapande kommunikation bygga relationer med våra målgrupper. Vi vill göra våra kunder medvetna om sin tjänstepension och viktiga händelser och situationer som kan påverka deras pension. Du behöver därför förstå både kundens behov och förutsättningar, men också de ramar och regelverk som styr vår verksamhet. Vår kunddialog kommer att triggas av händelser i omvärlden, i kundernas beteende och i vår egen verksamhet.

  • Du producerar målgrupps- och kanalanpassat innehåll till olika kanaler, primärt med stöd av ett marketing automation-verktyg.
  • Som innehållsprocent kommer du att:
  • Utveckla idéer till dialogkoncept tillsammans med övriga kollegor i teamet.
  • Arbeta snabbt och proaktivt utifrån omvärldshändelser.
  • Skapa och publicera målgruppsanpassat material, både till automatiskt triggade dialoger och vid speciella händelser.
  • Redigera komplext innehåll.
  • Följa upp resultat och analysera beteenden.
  • Anpassa och personalisera budskap till olika kundsegment och kanaler.
  • Kvalitetssäkra innehållets struktur, tonalitet samt att regler och legala krav följs.

Om dig.

Vi letar efter dig som är kreativ, idérik och en vass skribent. Du är bra på att skapa goda relationer och du delar gärna med dig av dina kunskaper eftersom du ser till teamet och resultatet i första hand. Med ett stort eget driv och nyfikenhet tar du ansvar och initiativ. Du är lyhörd för feedback, men vet när du behöver stå på dig och argumentera för din sak.

Din bakgrund och erfarenhet:

  • Högskoleutbildning inom kommunikation.
  • Minst 5 års erfarenhet som innehållsproducent på byrå eller inhouse, gärna från en uppdragsstyrd verksamhet.
  • Vana att arbeta kreativt med idéer och koncept utifrån olika former av data och omvärldshändelser.
  • Mycket goda och dokumenterade kunskaper av att skriva målgruppsanpassat för digitala kanaler.
  • Erfarenhet av datadriven kommunikation med marketing automation-verktyg som stöd.
  • Erfarenhet av att testa, analysera och justera budskap utifrån snabba insikter.
  • Erfarenhet av innehållsproduktion nära kundservice, produkt- eller marknadsavdelning.
  • Gärna erfarenhet från annan reglerad verksamhet som till exempel bank, försäkring eller medicin.

Vårt erbjudande till dig.

På AMF får du jobba i ett värderingsdrivet bolag med ett stort engagemang hos alla kollegor. Vi tror på ett självledarskap där alla medarbetare får ansvara för sin egen utveckling med hjälp av coachande chefer och ömsesidig tillit. Du får utvecklas i takt med företagets förändrade utmaningar och behov. Det innebär att du har alla möjligheter att testa nytt eller lära dig nya saker. Vi tycker det är kul på jobbet och det märks på stämningen i lokalerna. Du får jobba på ett nyrenoverat kontor precis vid Centralen i Stockholm.