Insula AS

Brand Manager Fiskeriet, en del av Insula

Insula AS grundades 2015 och är en koncern inom fisk och skaldjur i stor expansion. Insula är latin och betyder ö, detta syftar på Lofoten, där koncernen har sitt säte och understryker kopplingen till havet. Sedan start har man medvetet satsat på att förvärva starka och väletablerade aktörer på sjömatsmarknaden. Nu finns en stor portfölj av varumärken och produkter och man besitter en bred kompetens inom bearbetning och försäljning av fisk och skaldjur. I Sverige finns bolagen Marenor AB, Marenor Varberg AB, Lofotprodukt Sverige AB, Lobster Seafood AB och Fiskeriet Sverige AB. Framåt kommer alla konsumentvarumärken samlas i Fiskeriet Sverige AB för att kunna fokusera och driva kategorin sjömat på den svenska dagligvarumarknaden.Insula AS omsätter ca 6,5 miljarder, varav Sverige står för ungefär fyrtio procent. Tillväxtplanerna är fortsatt starka, därför stärker vi nu organisationen ytterligare. Visionen är att göra en kategoriresa med fokus på värdetillväxt och innovation. Vi tror på en bättre värld genom kärlek till sjömat.

Vi söker nu dig som vill vara med på en spännande resa och sjösätta ett nytt varumärke på den svenska marknaden. I och med företagets tillväxtplaner och fokus på innovation erbjuder rollen som Brand Manager på Fiskeriet Sverige AB stora möjligheter att få vara med och påverka fisk-och skaldjurskategorin.

Brinner du för att bygga varumärken, produktportföljer och kategorier? Besitter du förmågan, viljan och drivkraften att vara med på vår seglats med målsättningen att vara ledande inom sjömat i Norden?

Som Brand Manager på Fiskeriet kommer du att vara med och leda samt utveckla sjömatskategorin på den svenska marknaden. Arbetet innebär såväl utveckling som implementering och uppföljning av strategi avseende både varumärke och sortiment. I rollen får du möjlighet att med stort eget ansvar göra avtryck. Din insats kommer att vara en mycket viktig del i arbetet att få en redan attraktiv kategori att ytterligare utveckla sin potential.

Kund-, konsument och shopperinsikter är i fokus och som en naturlig del i detta arbetar du aktivt med att driva varumärket och utveckla dess roll i portföljen. I varumärkesansvaret ingår även utveckling av kommunikation och kundsamarbeten samt implementering av detsamma.

Relevant erfarenhet

För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha god förståelse för såväl leverantörers intressen som Fiskeriets egna. Du tar en aktiv del i marknadsavdelningen – och innovationsavdelningen och arbetar tätt tillsammans med dina kollegor på inköp- och säljavdelningen. Arbetet innebär många kontaktytor även externt och du har kontinuerlig kontakt med samarbetspartners och externa byråer.

Du har akademisk bakgrund och hunnit omsätta dina kunskaper genom relevant arbete i minst två år i roller närliggande denna. För att bottna i uppgiften är det viktigt att du tidigare axlat både varumärkes- och portföljansvar. Då arbetet till stor del även innefattar innovation är det en klar fördel om du har erfarenhet från företag med egen tillverkning. Du har vana av kategoriprojekt inom snabbrörliga konsumentvaror och förståelse för branschen och dess mekanismer. Du kommunicerar och skriver obehindrat på svenska och engelska och är en van användare av alla Microsoft Office-verktyg samt AC Nielsen eller motsvarande.

Som person drivs du av viljan att göra skillnad. Du är starkt lösningsorienterad med ett analytiskt och strukturerat arbetssätt. Du har en kreativ ådra och förmågan att växla mellan ett strategiskt och operativt angreppssätt.

Sist men inte minst har du ett stort intresse för mat och tror på en bättre värld genom kärlek till sjömat!

Tjänsten är placerad på Fiskeriets kontor i Årsta och du rapporterar till Innovations- och Marknadschefen. 

Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande. Om du vill ha mer information, kontakta Malin Johansson, malin.johansson@headagent.se eller Basem Bacchus, basem.bacchus@headagent.se