Media Markt Sweden

Head of Customer Experience

Hösten 2006 kom MediaMarkt till Sverige. Idag har vi 28 varuhus med e-handel och är en av Sveriges största aktörer på hemelektronikmarknaden. Vårt huvudkontor i Stockholm (Stocksund) är en servicefunktion till våra varuhus. Vad många skulle kalla entreprenörskap ser vi som vårt dagliga arbete: att alltid fokusera på kunden och att ständigt förbättra verksamheten i våra varuhus. På MediaMarkt ligger detta ansvar hos alla medarbetare, inte bara hos cheferna. Vår filosofi är att varje enskild medarbetare har betydelse för verksamheten och därför söker vi dig som tycker om att ta initiativ, vågar fatta beslut och är spontan. 

Nu söker vi en ledare för Customer Experience. I rollen utvecklar och säkerställer du att alla initiativ i organisationen är inriktade på förbättring med kunden i fokus utifrån bolagets vision om att en unik upplevelse för kunden alltid finns med som en röd tråd i allt vi gör. Du kommer få en nyckelroll i företaget och rapporterar direkt till vår CEO. 

Arbetsuppgifter 

  • Definiera de viktigaste initiativen för att optimera kundbemötande, kundtrafik och konvertering med berörda avdelningar samt varuhus. 
  • Leda projekt relaterat till kundupplevelseförbättring. 
  • Anta ansvar för förvaltningen av NPS, förutom alla de åtgärder (undersökningar etc.) som syftar till att mäta kundnöjdhet. 
  • Samarbeta med flera avdelningar på huvudkontoret, varuhus och leverantörer med Customer Experience frågor och projekt. 
  • Planering, genomförande och uppföljning baserat på resultaten av analyser och utformning av CEX-handlingsplaner. 
  • Säkerställa hög nivå av kundresan i alla kanaler och en integrerad koppling mellan on-off-upplevelsen. 
  • Skapa och bygga en varumärkesbild för våra kunder genom kundnöjdhet i butik och på webben. 

Erfarenhet

  • Minst 5 års erfarenhet av att leda arbete med Customer Experience, gärna från ett multinationellt företag och/eller bransch med koppling till detaljhandeln. 
  • Relevant högskoleexamen.
  • Mycket god projektledningsförmåga.
  • Flytande i Svenska och Engelska i tal och skrift.
  • Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda Customer Experience arbete både online och i butik.

Personliga egenskaper 

  • Resultatorientering och strategiskt tänkande, innovativ samt flexibel i en bransch som ständigt rör sig framåt. 
  • Ser utmaningen i att arbeta i en global och snabbrörlig miljö. 
  • Utmärkt ledarskapsförmåga, inklusive hög kapacitet för kommunikation, uppnå resultat, samarbete och teamhantering. 
  • Inkluderande ledarskap för att uppnå strategiska och operativa mål. 
  • Öppenhet, ärlighet, integritet och lojalitet. 
  • Tydlig orientering av mål och prioriteringar.