Telenor Sverige AB

Digital Designer

Telenor Group connects its 170 million customers to what matters most. Connecting the world has been Telenor’s domain for more than 160 years and we currently operate across Scandinavia and Asia. We are committed to responsible business conduct and driven by the ambition of empowering societies. Telenor’s values ”Be Inspiring, Keep Promises, Be Respectful, Make it Easy” is the very foundation in what we do. We are looking for you who wants to be an inspiration to others, an individual that finds it important to deliver the best possible solution to the customer, shows great respect to his or her colleagues as well as finding new ways to simplify our customer’s business.



Vill du vara med och driva Telenors digitala förändringsresa?

Telenor har startat en transformation och för att uppnå transformationsmålen jobbar vi nu i en agil marketing organisation som är organiserad i tribes och squads. Fokus de kommande åren ligger på att utveckla tjänster och innehåll som driver en kraftigt ökad försäljning och service digitalt, samtidigt som man underlättar och förbättrar våra kunders vardag.

Avdelningen Chapter Design spelar en central roll i den digitala transformationen och ansvarar för att utveckla och driva försäljningen, kundservicen och kundupplevelsen i de digitala kanalerna. Här arbetar man i nära samarbete med kollegor inom bl.a. marknad, CRM, servicedesign, produkt, kundtjänst, sälj och IT.

Om rollen

Som digital designer kommer du tillhöra en squad som har en tydlig mission och ett chapter där du vidareutvecklar både dig själv som designer, men även vår design.

Att arbeta agilt, tvärfunktionellt, kundcentrerat och datadrivet för att på bästa sätt uppnå resultat är något du ser som en självklarhet. Det är därför av stor vikt att du är van att samarbeta med olika stakeholders inom en större organisation. Du rapporterar till Chapter Lead.

Erfarenhet och kunskap

  • Minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet från digitalt ett marknadsföringsteam, inhouse eller på byrå
  • Relevant utbildning inom design, formgivning, marknadsföring eller UX från högskola, Hyper Island, Berghs eller motsvarande.
  • Vana av att tolka visuell identitet och varumärkesplattform och producera innehåll baserat på detta.
  • Arbetar obehindrat i Adobe Creative Cloud och har vana av att arbeta med Sketch.
  • En portfolio som visar relevanta uppdrag för rollen
  • Erfarenhet av CRO
  • Meriterande med erfarenhet av arbete med både bildannonser, videoproduktion och användarupplevelse/UX, alternativt intresse av att vidareutvecklas inom dessa områden

Personlighet

  • Du brinner för god digital design som leder till hög måluppfyllelse och ger en behaglig användarupplevelse.
  • Du är intresserad av den digitala samtiden och mycket nyfiken på framtiden och vill vara med att utveckla den tillsammans med dina kollegor.
  • Du drivs av en genuin vilja att förenkla och förbättra kundupplevelse
  • Att höja blicken och jobba över flera kanaler för att skapa sömlösa tjänster med hög användbarhet känns helt naturligt för dig.
  • Självklart vill du arbeta kundcentrerat och agerar alltid utifrån kundens bästa.
  • Du gillar att samarbeta med andra och presenterar dina insikter och rekommendationer på ett pedagogiskt och respektfullt sätt
  • Du drivs av utmaningar

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Cygnaeus, anna.cygnaeus@headagent.se eller Sibar Maraha, sibar.maraha@headagent.se.