Zmarta Group

Brand Marketing Manager

Zmarta Group erbjuder konsumenttjänster inom bank, försäkring och elavtal. I företagsgruppen ingår bland annat Zmarta, Elskling, Insplanet, Freedom Finance och Centum. Företaget grundades 1999, har ca 300 anställda och kontor i Stockholm, Ängelholm, Jönköping, Oslo och Helsingfors. Zmarta Group ägs av Bauer Media Group.När du arbetar hos oss bjuds du på en arbetsplats som kännetecknas av hög utvecklingstakt, korta beslutsvägar, resultatorientering, ”can do”-mentalitet och hög grad av arbetstrivsel. Vi som arbetar här tycker om att förbättra och utvecklas!Vi tror på att goda resultat skapas genom att vi ger alla som arbetar hos oss de bästa möjliga förutsättningarna till att trivas, må bra och ha roligt på arbetet. Vi inspirerar våra medarbetare till att känna egen motivation för sitt arbete och därigenom får vi återkommande positiva resultat. Med goda resultat föds dessutom både ny inspiration och motivation.

Zmarta Group växer och vi behöver förstärka vår centrala marknadsorganisation med en driven, analytisk och kunnig Brand Marketing Manager som blir en nyckelspelare i utvecklandet av vår marknadsföring till nästa nivå.

Arbetsuppgifter

Du är med och tar fram och implementerar vår varumärkes- och kommunikationsstrategi, samt följer upp och analyserar utfall för att säkerställa maxeffekt av våra investeringar. Till rollen hör att samordna och projektleda annonsproduktion med vår reklambyrå över flera marknader, och arbeta med utvecklingen av vårt varumärke. Du samarbetar nära vår mediebyrå såväl som direkt med olika media.

Dina KPI:er är varumärkeskännedom och andra varumärkes-KPI, samt direkttrafik, ROI och andra relaterade nyckeltal som du löpande följer, analyserar och rapporterar. Du ser möjligheterna till synergier mellan olika kanaler och hur våra insatser påverkar slutresultatet både för ROI och varumärkesutveckling. Baserat på utfall och analyser driver du optimeringsarbete och förädling av annonseringen. Brand Markering Manager rapporterar till Chief Marketing Officer och jobbar på vårt kontor centralt i Stockholm.

Dina huvudsakliga ansvarsområden är:

• Analys och uppföljning av mediainvesteringar i olika kanaler och marknader

• Koordinering och hantering av kampanjer och produktion av annonser i olika mediaslag och marknader

• Varumärkesarbete, stärka Zmartas varumärke externt genom olika aktiviteter

• Samarbeta med våra olika länders marknadsorganisationer

• Samarbeta med våra responskanaler i digitala media

Erfarenhet

Vi ser att du har gedigen erfarenhet av liknande arbete och utgår ifrån att din bakgrund ligger inom marknadsföring och media, helst på köparsidan. Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med varumärkesfrågor och annonsproduktion koppla de till varumärkesarbetet vilket inkluderat stora annonsbudgetar och kampanjer över flera marknader. Vi utgår ifrån att din drivkraft ligger i att maximera resultatet från den investering som görs. Digital media är lika självklart för dig som mer traditionell media – det är den samlade effekten du är van att arbeta med och se mätbara resultat av. Vi ser gärna att du har relevant utbildning inom marknadsföring och kommunikation från universitet eller liknande.

Dina egenskaper:

• Businessminded, både på strategisk och operationell nivå

• Är analytisk, noggrann och systematisk med ett gott siffersinne

• Mycket god förmåga att koordinera och ”hålla många bollar i luften samtidigt”

• En van administratör som behärskar komplexa flöden av information.

• Har en strategisk läggning, ser helheten och har förmåga att lyfta blicken samtidigt som du trivs med att vara hands-on och få saker ur händerna i ett högt tempo

• Mycket god förmåga till samarbete och projektarbete mellan olika delar av en organisation och olika länder

• Mycket god förståelse för och ett gediget intresse av media, hur media fungerar och samspelet mellan olika media 

• Minst fem års erfarenhet av liknande roller inom B2C