Ära alla dina sidor! Kronans Apotek är en apotekskedja som strävar efter 100 procent nöjda kunder varje dag. Vi jobbar över tre områden Recept, Hälsa och Skönhet. Vi har idag en marknadsandel på ca 20 %, över 320 apotek och 2600 anställda i Sverige. Kronans Apotek är en del av läkemedelskoncernen Oriola med säte i Finland och verksamhet i Sverige och Finland. Koncernen hade ett rörelseresultat på 61,1 Miljoner EUR under 2016. Kronans Apotek arbetar för att våra kunder ska känna sig vackrare på utsidan och friskare på insidan.Vill du vara med och arbeta för en bättre hälsa för 65 000 kunder varje dag? 

Conversion Specialist

Till Kronans Apotek söker vi nu en driven Conversion Specialist som ska optimera och utveckla kundupplevelsen, köpprocessen och konverteringsgraden på kronansapotek.se, utifrån uppsatta nyckeltal i syfte att öka försäljningen.

Med sina 323 apotek är Kronan Sveriges 3:e största apotekskedja, och nu är siktet inställt på att vara Sveriges bästa Apotekskedja vad gäller omni-kanal. E-handeln kommer vara ett av de mest prioriterade områdena, och du som Conversion Specialist kommer få arbeta med ett av Kronans strategiskt viktigaste områden. Du kommer få arbeta i ett kul och engagerat e-handelsteam som arbetar agilt, har höga ambitioner och som fungerar som en intern startup

Den vi söker tycker om att utmana och driva utvecklingen framåt, både självständigt och tillsammans med andra. Du ser ofta lösningar där andra ser problem, och tycker om att presentera och förankra dina slutsatser samt rekommendationer. Du kommer att få en vital roll i Kronans fortsatta arbete med att växa e-handeln. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet från en konkurrensutsatt bransch, med hög digital mognad och stora trafikvolymer.

Dina arbetsuppgifter.

  • Samarbeta och stötta funktioner internt, såsom e-handelsansvarig, produktägare, content manager, traffic, design, CRM och utvecklare, med resultatuppföljning och insikter kopplat till användarbeteenden.
  • Ta fram väl underbyggda hypoteser genom att dra slutsatser ur användardata.
  • Analys, utvärdering och A/B-testning av exempelvis, trafikanskaffning, köpflöde och e-handelsprocesser i webb och app.
  • Bedriva datadrivet insiktsarbete som underlag till förbättring av design, kommunikation, användarupplevelse och affär.
  • Hitta tekniska flaskhalsar och hinder för optimal konvertering.
  • Genom metod, process och data se till att vi hela tiden optimerar vår e-handel

Dina erfarenheter.

  • 2+ års erfarenhet av webb-analys avseende konverteringsoptimering.
  • Mycket goda kunskaper i Google Analytics och Tag Manager.
  • Tidigare erfarenhet av A/B-testning, samt grundläggande kunskap i webb-programmering, såsom HTML och CSS.
  • God presentatör och erfarenhet av att visualisera och presentera data för beslutsfattare
  • Intresse och kunskap avseende digital analys, samt förståelse för e-handelslandskapet och olika onlineaktiviteter.
  • Det är meriterande om du arbetat med verktyg som HotJar och Google Optimize.

Alexander Wik
Search Consultant / Growth Manager

+46 76 167 15 46
alexander.wik@headagent.se
Staffan Öster
Executive Search Consultant

+46 735 39 88 76
staffan.oster@headagent.se

Visa alla.

Tillbaka till samtliga pågående uppdrag.

Håll dig uppdaterad om nya och tillsatta tjänster.