Sitoo AB

Marknadskoordinator

Sitoo gör fysiska butiker digitala.Sitoo är ett molnbaserat kassasystem som hjälper retailers växa genom att digitalisera fysisk handel. Sitoo gör det möjligt för konsumenterna att röra sig friktionsfritt mellan e-handel och fysiska butiker.Plattformen är världsledande, hanterar stora transaktionsvolymer och är anpassad för lokala legala krav, språk, valutor och betalsätt. Idag används Sitoo av butikskedjor i Norden, Europa, USA och Australien.Sitoo är ett svenskt företag med huvudkontor i Stockholm. 

I rollen som marknadskoordinator kommer du ha en operativ funktion med fokus på att uppdatera och utveckla företagets digitala närvaro där koncept som partner marketing, inbound marketing, content marketing och marketing automation är viktiga att vara insatt i då de kommer ingå i ditt arbetsområde.
I rollen ingår även löpande arbetsuppgifter som att uppdatera sociala medier och hemsida, skapa marknadsmaterial inhouse alternativt externt, skriva pressreleaser samt arrangera events, webinar samt kampanjer, ofta tillsammans med partners. En viktig del av kampanjarbetet kommer att bestå av uppföljningsarbete för att säkerställa maxeffekt av företagets kampanjer, vilket kräver tätt samarbete med samarbetspartners marknadsansvariga. Marknadskoordinatorn samarbetar tätt ihop med övriga funktioner som grafiker och kommunikationsansvarig inom marknadsavdelningen med målet att öka Sitoos varumärkeskännedom.

Krav på erfarenhet

• Ett till två års erfarenhet av liknande roller inom B2B
• Relevant utbildning inom marknadsföring och kommunikation
• Erfarenhet av att operativt arbetat med samt förstå digital kommunikation, social media marketing och partner marketing.
• Erfarenhet av varumärkesbyggande kampanjarbete från snabbrörliga företag
• Erfarenhet av att ha utformat marknadsmaterial samt jobbat med hemsidor
• Erfarenhet av arrangera event
• Erfarenhet av att ha köpt digital annonsering är meriterande
• Flytande i svenska och engelska både i tal och skrift

Personbeskrivning

• Businessminded
• Digital
• Doer
• Flexibel
• Självgående
• Prestigelös
• Resultatinriktad
• Teamplayer
• Känsla för text och form