Hemköp

Chef CRM och Lojalitet

Hemköp är butikskedjan för matintresserade där god och hållbar mat står i fokus. Vi har närmare 200 butiker i Sverige, i Hemköps organisation ingår även Tempo med cirka 150 butiker. Med fokus på färskvaror och kundmöten som guidar och inspirerar ska kundens förväntningar överträffas, både i butik och digitalt. Hemköp ingår i Axfoodkoncernen.På Hemköp är det högt till tak och vi delar med oss av kunskap, växer och utvecklas tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare och erbjuder löpande utbildning och ny kunskap. Hos oss slutar aldrig lärandet!För Hemköp är mångfald en styrka. Medarbetarnas kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och bättre beslut. Vi uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla tjänster.

Nu söker vi en driven och hungrig person som tillsammans med sitt team kan ta Hemköps lojalitetsprogram till nya höjder. Du rapporterar till Marknadschefen och samarbetar tätt med marknadsavdelningen, försäljning, e-handel och butikerna. Du samarbetar även med delar av Axfoods organisation.

Du har ett övergripande ansvar för att både strategiskt och taktisk driva Hemköps lojalitetsprogram, det löpande arbetet samt att säkerställa resultatet. Dina ansvarsområden är följande:

  • Utveckla CRM-strategin och implementera den
  • Lojalitetsprogrammets kommunikation i alla kanaler
  • Samordna arbetet hos de interna funktionerna samt samarbeten med externa aktörer
  • Ansvarig för att budgetförslag utarbetas och hålls
  • Medverkar i analysen av kommunikationsinsatser, köpbeteenden, kundbas, etc
  • Utveckla lojalitetsprogrammets inom Marketing Automation, Salesforce, och personifiering
  • Utveckla arbetsmetoder och processer
  • Personalansvar för CRM och lojalitetsavdelningen

Tjänsten är placerad i Stockholm.

Krav på erfarenhet / specifik kompetens.

  • Flerårig erfarenhet av kundklubbsarbete, lojalitetsprogram och CRM
  • Ledarerfarenhet
  • Erfarenhet från Salesforce, Adobe Campaign/Marketing Cloud, Voyado el dyl
  • God kunskap och förståelse för tekniska plattformar
  • God analytisk förmåga och marknadskännedom
  • Hög affärsförståelse: ett genuint intresse för försäljning och kundnytta
  • Projektledarkompetens och god kommunikativ förmåga
  • Erfarenhet från förändringsledning

Personbeskrivning.

För att lyckas i din roll så behöver du som person ha ett högt engagemang och säkerställa att ditt team har tydliga mål och prioriteringar. Vi förväntar oss att du har en utmärkt förmåga att lyfta blicken, strukturera och hålla en långsiktig linje. För att framgångsrikt navigera i Hemköps organisation behöver du vara duktig på att skapa tvärfunktionella allianser, vara modig och ha en naturlig pondus.