Ateles är ett av de främsta konsultbolagen inom digital handel – baserat på marknadsledande standardplattformar levererar vi innovativa och användarvänliga lösningar med fokus på affärsnytta åt våra kunder. Sedan 2001 har vi utvecklat lösningar till kunder i både B2C- och B2B-segmenten. Våra kunder är medelstora till stora bolag med höga ambitioner med sin digitala handel. De är eller har som mål att bli marknadsledande i sin bransch och vi har som mission att leverera dem nordens bästa digitala handel. Vi är idag 80 digitala experter på kontor i Stockholm, Linköping och Oslo och jobbar med hela den nordiska marknaden. På kundlistan finns bl.a. Eton, Daniel Wellington, Gant, Gina Tricot, Maxbo, Møller Mobility Group, IDÉ House of Brands. Vi är korade till Gasellföretag 2007, 2013 och 2018 av Dagens Industri.

Head of Client Success

Ateles är i en expansiv fas och söker nu en driven Head of Client Success som kan ansvara för att kunderna får den bästa möjliga upplevelsen av Ateles tjänster. Företaget präglas av en stark entreprenörsanda med ett härligt gäng kollegor som arbetar tätt tillsammans. 

Som Head of Client Success kommer du leda ett team bestående av Client Success Managers och ansvara för att säkerställa kvalitet i leveranserna till kund. Du kommer vara övergripande ansvarig och drivande för att kundnöjdheten ska öka samt ansvarig för att förvärva nya kunder. Du kommer vara en del av Ateles ledningsgrupp.

Erfarenhet och kompetens.

För att du ska passa och trivas i denna roll tror vi att du har denna erfarenhet. Du är:

  • Van projektledare
  • Erfarenhet av att arbeta med e-handel, gärna från liknande verksamhet
  • Förståelse för teknik inom e-handel; gärna arbetat i Pincore, Magento, Elastic Path och/eller Lithium
  • Positivt med erfarenhet från konsultverksamhet
  • Erfarenhet av försäljning och relationsbyggande kundservice mot större kunder och är trygg i rollen som relationsbyggare.
  • Erfaren ledare
  • Van att agera spindeln i nätet i en organisation

Personliga egenskaper.

För att bli framgångsrik i rollen som Head of Client Success på Ateles bör du trivas med att arbeta i ett snabbväxande företag med tydligt affärsfokus och entreprenörsanda. Du är en affärsorienterad, proaktiv och prestigelös person som tycker om att arbeta i team. Du är initiativrik och handlingskraftig och har lätt för att pendla mellan operativa och strategiska arbetsuppgifter. Självklart är du en trygg och tydlig ledare som vill kunna påverka din organisation och ditt arbete.

Hur det är att arbeta på Ateles.

Vi tycker om att bygga lösningar. Tillsammans bygger vi effektiva e-handelslösningar för framtiden åt våra kunder och vi gillar att göra det på rätt sätt. Vi testar koden, vi försäkrar oss om att alla förstår varandras kod och vi hjälps åt att lösa problemen. Bara för att något en gång har byggts betyder det inte att vi inte kan göra det ännu bättre. Vi tar oss tid att lära växa. Därför söker vi ständigt kreativa människor att lära från och som har ett öppet sinne att lära sig. Vi arbetar rörligt, använder kunskapsdelning och leder varandra i det vi kan. På Ateles tycker vi om att göra saker tillsammans och vår vision är att bli Nordens bästa arbetsplats. För att läsa mer se www.ateles.se

Vad erbjuder Ateles?

Som anställd på Ateles får du arbeta på ett bolag som befinner sig i en expansiv fas och har en spännande resa framför sig. I och med det kommer du kunna vara med och påverka bolagets och din egen utveckling. Det ges möjligheter att specialisera sig, ta en ledarroll eller ta sig an nya roller inom andra områden. För att arbeta så strukturerat och effektivt som möjligt arbetar du i mindre team enligt agila utvecklingsmetoder och kollegor som vill utveckla och lära. Sammanhållningen i teamen är viktig då vi jobbar nära varandra med våra projekt. Anställningen omfattas av förmåner i form av bra pensionsvillkor, sjukförsäkringsvillkor, friskvård med mera.

Visa alla.

Tillbaka till samtliga pågående uppdrag.

Håll dig uppdaterad om nya och tillsatta tjänster.