Från och med 1 januari 2019 råder en ny konkurrensutsatt licensmarknad för spel i Sverige. ATG är förberedda och går en mycket spännande och dynamisk framtid till mötes. Med ett starkt kundfokus ska vi vinna marknaden genom att erbjuda spännande spelupplevelser på ett schysst och smidigt sätt. Nu letar vi efter en CRM-Analytiker som vill ansvara för analysarbetet kopplat till kunddialogen inom ATG:s CRM-program.
Du sammanställer och analyserar uppföljning av dialogen för att ge input kring vidare optimering samt ansvarar för vidareutveckling av segmentering. I ditt dagliga arbete kommer du att samarbeta mycket nära CRM-teamet och tillsammans med Adobe-specialisterna programmera nya kundresor och säkerställa datakopplingar samt ha ett nära samarbete med Strategy Manager för att skapa och underhålla SQL-segmentering. Du är även ansvarig för att bidra till övergripande analysprojekt på ATG med specialkompetens inom CRM-analys. Du tillhör ATGs analysavdelning och rapporterar till Analyschefen. Tjänsten är placerad i Stockholm/Bromma.
För att lyckas i rollen som CRM-Analytiker hos ATG behöver du vara ödmjuk och prestigelös som person. Du kommer interagera med stora delar av företaget och vi ser gärna att du är tvärfunktionell i ditt tänk och ett stort mått av lyhördhet.