Landshypotek Bank är en annorlunda bank med en stor uppgift där medarbetarna är avgörande för vår framgång. Landshypotek Bank utgörs av drygt 170 engagerade medarbetare och finns över hela landet. Tillsammans med kunderna bidrar banken till ett rikare liv i hela landet.
Som anställd hos oss kommer du att involveras i en rad olika projekt och verkligen vara delaktig i hur vi driver vår bank. Skillnaden mellan vår bank och andra är att här kommer du märka och se effekterna av hur du bidrar till att vi når våra mål. Med vår storlek har vi möjlighet att vara snabbfotade och ligga i framkant på marknaden vad gäller digitala lösningar och system.
Sedan 1836 har vi finansierat satsningar för företagande på landsbygden. Idag erbjuder vi också bolån till husägare utanför storstäderna samt sparande för alla vars hjärtan klappar för en levande landsbygd. Banken är i snabb utveckling och tillväxt med fler kunder.

Kommunikatör

Landshypotek Bank befinner sig i en spännande tillväxtfas och utvecklas starkt i sin marknadsföring och kommunikation. Banken söker nu en driven, engagerad och självgående Kommunikatör för operativa uppgifter men med strategisk höjd. Du kommer ingå i ett team som ansvarar för och utvecklar bankens samlade kommunikation och marknadsföring, riktad mot interna och externa intressenter såväl som företags- och konsumentmarknaden. Du kommer därmed att spela en nyckelroll i den fortsatta tillväxten av företaget.

Vi söker dig som har gedigen kunskap och passion för kommunikation och vill bidra till att berätta Landshypotek Banks unika berättelse.

Primära arbetsuppgifter.

  • Utveckla, skriva och ta fram annat innehåll och publicera i alla kanaler; webb, intranät, nyhetsbrev, tidningar, publikationer
  • Utveckla och genomföra kommunikationsaktiviteter internt och externt inom corporate communication och varumärkeskommunikation
  • Medverka till att utveckla och genomföra kommunikationsaktiviteter inom strategisk HR och employer brand
  • Utveckla medarbetarnas roll i bankens samlade kommunikation
  • Bidra till att utveckla och effektivt nyttja kommunikationskanalerna för den externa och interna kommunikationen
  • Stödja och samordna särskilda kommunikationsprojekt och kommunikationsinsatser på banken

Kvalifikationer.

  • Relevant utbildning
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom liknande uppgifter

Personliga egenskaper.

  • Både strategisk och operativ i ditt arbete och tanke. Gillar att jobba både med långsiktig tanke och här och nu med det dagliga
  • Passionerad kommunikatör
  • Självgående, proaktiv och initiativrik, får saker att hända och tar ansvar för resultatet
  • Du trivs i en miljö som präglas av utveckling av kommunikation och marknadsföring
  • Mycket väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
  • Mycket god förståelse för och erfarenhet av extern kommunikation – till olika externa intressenter och medarbetare 
  • Social och kommunikativ som trivs att arbeta i team
  • Van projektledare som kan hantera många saker samtidigt
  • Erfarenhet av digital kommunikation och van att arbeta med olika kommunikativa uttryckssätt och kanaler

Villkor.

Vi erbjuder dig ett utmanande arbete med stort kundfokus, utvecklande arbetsuppgifter tillsammans med andra och samtidigt utrymme för egna initiativ.
Vi erbjuder dig även en arbetsplats med många engagerade och kunniga medarbetare runt om i landet.

Tjänsten är underställd Chef Marknad & Kommunikation med placering på huvudkontoret i Stockholm.

Vi tar kreditupplysning och begär utdrag ur belastningsregistret på samtliga slutkandidater.

Vårt koncernspråk är svenska.

Jesper Svärding
Executive Search Manager

+46 763 16 58 79
jesper.svarding@headagent.se
Tove Sjöberg
Search Associate

+46 723 01 01 94
tove.sjoberg@headagent.se

Visa alla.

Tillbaka till samtliga pågående uppdrag.

Håll dig uppdaterad om nya och tillsatta tjänster.