Är du en erfaren UX designer som brinner för kunddriven tjänsteutveckling? Vill du ta nästa steg i karriären och ta dig an en senior roll med stora möjligheter att påverka? Vi söker dig som vill förenkla användarupplevelsen för AMF:s 4 miljoner kunder, och bidra till visionen att vara bäst i Sverige på pensionen från jobbet!
Vi på AMF vill underlätta för våra kunder att göra medvetna val för sin tjänstepension. Det gör vi både genom våra egna kanaler och genom att samarbeta med andra pensionsaktörer.
Som senior UX tillhör du avdelningen Kundmöte inom enheten Marknad & Kommunikation. Kundmöte fokuserar på att kunderna upplever vår vision – Att vara bäst i Sverige på pensionen från jobbet – varje gång de är i kontakt med oss. Du kommer arbeta i agila team tillsammans med visuella designers, innehållsproducenter, utvecklare och testare som leds av våra Produktägare. Du har också kontakter i andra delar av organisationen som marknadsanalys, juridik, produkt och kundservice samt med våra externa partners.
Tillsammans med dina kollegor tar du fram trygga och enkla tjänster för våra kunder. Ditt arbete kommer att spänna över hela UX-processen, men tyngdvikten kommer att ligga på de tidiga faserna. Under hösten påbörjar vi övergången till team som organiseras utifrån värdeströmmar, där ambitionen är att hela bolaget ska jobba i värdeströmmar på sikt. I din roll kommer du att vara ansvarig UX-designer i den första värdeströmmen som lanseras, vilket innebär en stor möjlighet att forma och påverka både rollen och de tjänster som möter kund!
Utöver operativa leveranser ingår du i ett kompetensnätverk där ni stödjer varandra i arbetet, lär tillsammans och ständigt utvecklas inom hantverket samt breddar varandras kompetens. Ni hjälper varandra över teamgränserna och avlastar och kvalitetssäkrar leveranser. Ni är tillsammans i UX-teamet ansvariga för att utveckla såväl arbetssätt och processer som övergripande tjänstedesign, samt aktivt arbeta med att sprida insikter och arbetssätt i organisationen.
Du har naturliga ledaregenskaper och en förmåga att få med dig såväl intressenter som teamet i de frågor du brinner för. Du har ett engagemang för kund som smittar av sig, och med dig i rummet sprids både energi och faktabaserad kunskap om kund. Du har en prestigelös inställning och hugger i där det behövs, allt för att teamet ska komma framåt på bästa sätt. Du trivs med att jobba tillsammans med andra, och ser det som naturligt att UX-teamet tillsammans levererar som bäst när ni drar nytta av varandra.
Du drivs av en genuin vilja att förenkla och förbättra användarnas upplevelse, då det i grunden är människor du bryr dig om. Att höja blicken och jobba över flera kanaler för att skapa sömlösa tjänster med hög användbarhet känns helt naturligt för dig.
Du gillar att skissa på olika sätt att lösa ett problem. Det finns alltid en bättre lösning och du gillar att klura på hur ett flöde kan bli ännu smidigare och lättare att förstå för kunderna. Men du har också god förmåga att samarbeta med andra och tror att en lösning blir bäst om du både involverar resten av teamet och får skissa själv. Självklart vill du arbeta kundcentrerat och agerar alltid utifrån kundens bästa.
AMF tillhandahåller enkla och trygga tjänstepensionslösningar med hög avkastning till låg kostnad. De flesta av kunderna är arbetare inom privata näringslivet med kollektivavtal. AMF har högt fokus på kundnytta och en tydlig strategi som alla medarbetare följer.
Som medarbetare på AMF får du:
Välkommen med din ansökan!