AMF ligger mitt i centrala Stockholm och vi är idag cirka 350 medarbetare. Med fyra miljoner kunder och ett förvaltat kapital på omkring 600 miljarder kronor, har vi ett stort samhällsansvar, och är en av de största aktörerna på den svenska tjänstepensionsmarknaden.Vårt uppdrag är att ge våra kunder en så hög och trygg pension som möjligt. Och vi har alltid kundens bästa för ögonen. Vi ägs av fack och arbetsgivare tillsammans – och de har inget intresse av att själva ta del av vinsten. Därför går den oavkortat till våra kunder.Vår vision är att bli bäst i Sverige på pensionen från jobbet. Vi drivs av ett stort engagemang för våra kunder och en stolthet för vårt uppdrag. Och vi lever enligt våra värdeord; enkel, trygg och mänsklig. Därför tycker vi att det är viktigt att visa varandra respekt och öppenhet på jobbet. Vi jobbar också för ett tydligt ledarskap, jämlikhet och mångfald genom rätten att få vara sig själv. Vi vill att alla ska känna arbetsglädje och trivas hos oss. www.amf.se

UX-Designer, med inriktning tjänstedesign

Vi på AMF vill underlätta för våra kunder att göra medvetna val angående sin tjänstepension. Det gör vi både genom våra egna kanaler och genom att samarbeta med andra pensionsaktörer.

Som UX-designer tillhör du avdelningen Kundmöte inom enheten Marknad & Kommunikation. Kundmöte fokuserar på att få kunderna att uppleva vår vision – Att vara bäst i Sverige på pensionen från jobbet – varje gång de är i kontakt med oss. Du kommer arbeta i agila team tillsammans med visuella designers, innehållsproducenter, utvecklare och testare som leds av våra Produktägare. Du har också kontakter i andra delar av organisationen som marknadsanalys, juridik, produkt och kundservice samt med våra externa partners.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Design av kundmötet i flera olika kanaler, t ex vår responsiva webb och e-postutskick
  • Ta fram kundresor för vår serviceutveckling samt som stöd i produktutvecklingen för att säkerställa kvalitet och konvertering i kundmötet
  • Ta fram interaktionsdesign och prototyper i verktyg som Adobe InDesign, Sketch och andra designverktyg
  • Planera och genomföra A/B-tester och användningstester för nya och befintliga lösningar
  • Analys och design av produktutveckling och hur det påverkar Kundmötet

Vi vill att du:

  • Har erfarenhet av att ha jobbat som UX-designer under minst tre års tid
  • Har relevant utbildning inom t ex kognitionsvetenskap eller interaktionsdesign
  • Du gillar att arbeta mot mätbara mål och är van att basera dina designbeslut på kundinsikter
  • Ser det som en självklarhet att designa utifrån målgrupper, kundbehov och kundresor
  • Tar fram interaktionsdesign som är lätt att förstå, användbar och ändamålsenlig för kunden
  • Har god kunskap om generella designmönster och varför dessa används
  • Har en nyfikenhet att utforska tjänstedesign för att bredda din profil

Du ingår också i ett kompetensnätverk för att stödja varandra i arbetet, lära tillsammans och ständigt utvecklas inom hantverket samt bredda din kompetens. Ni hjälper varandra över teamgränserna och avlastar och kvalitetssäkrar leveranser.

Tillsammans med dina kollegor tar du fram trygga och enkla tjänster för våra kunder.

Personliga egenskaper.

Du drivs av en genuin vilja att förenkla och förbättra användarnas upplevelse. I grunden är det människor du bryr dig om och du tycker att det är spännande att kombinera kvalitativa och kvantitativa metoder för att förstå kundernas behov och deras beteenden. Att höja blicken och jobba över flera kanaler för att skapa sömlösa tjänster med hög användbarhet känns helt naturligt för dig.

Du gillar att skissa på olika sätt att lösa ett problem. Det finns alltid en bättre lösning och du gillar att klura på hur ett flöde kan bli ännu smidigare och lättare att förstå för kunderna. Men du har också god förmåga att samarbeta med andra och tror att en lösning blir bäst om du både involverar resten av teamet och får skissa själv. Självklart vill du arbeta kundcentrerat och agerar alltid utifrån kundens bästa.

AMF erbjuder.

På AMF får du jobba i ett värderingsdrivet bolag med ett stort engagemang hos alla kollegor. Vi tror på ett självledarskap där alla medarbetare får ansvara för sin egen utveckling med hjälp av coachande chefer och ömsesidig tillit. Du får utvecklas i takt med företagets förändrade utmaningar och behov. Det innebär att du har alla möjligheter att testa nytt eller lära dig nya saker. Vi tycker det är kul på jobbet och det märks på stämningen i lokalerna. Du får jobba på ett nyrenoverat kontor precis vid Centralen i Stockholm.

Simon Tännström
Junior Search Consultant

+46 70 159 59 15
simon.tannstrom@headagent.se

Visa alla.

Tillbaka till samtliga pågående uppdrag.

Håll dig uppdaterad om nya och tillsatta tjänster.