LeasePlan är världsledande inom operationell billeasing och en av de internationellt ledande aktörerna inom fleet management. För närvarande har vi kontor i 32 länder fördelade på fyra kontinenter med 7 400 anställda som tillsammans förvaltar 1,67 miljoner fordon.Vi är specialister på finansiering och hantering av leasingbilar, över hela världen. Trots våra över femtio år i branschen utmanar vi ständigt våra kunskaper för att kunna fortsätta att stödja våra kunder med de bästa programmen och systemen.LeasePlan genomför en spännande utvecklingsresa med nya ägare, ledning och anpassning till förändrade kundbeteenden. Vi ser fram emot att erbjuda våra kunder elbilar, bilpooler och allt från leasing till kompletta mobilitetslösningar för ett modernt samhälle.

Key Account Manager

LeasePlan fortsätter nu sin offensiva satsning för framtiden, och vi söker dig som trivs med att driva och utveckla en komplex affär och vill utvecklas och växa inom LeasePlans kommersiella organisation.

I teamet jobbar du tillsammans med kollegor för att på ett proaktivt, föredömligt och affärsmässigt sätt driva och utveckla försäljning, kundrelationer och ”affären LeasePlan”. Med kund i fokus strävar du mot ökad nöjdhet och förväntas vara påläst om lagar och regler kring leasing och andra fordonsrelaterade frågor

Du är del av ett team Key Account Managers, som är en viktig kugge i LeasePlan Sveriges säljorganisation, och du rapporterar till Head of Corporate and International. Gruppen jobbar ständigt med förbättringar, effektivisering och utveckling och du förväntas ta en aktiv roll i detta. 

LeasePlan erbjuder en nyckelroll i ett marknadsledande bolag med mycket välkända kunder. För rätt person innebär tjänsten stora möjligheter att få vara med och göra skillnad samt möjlighet att växa och utvecklas inom bolaget. Företagskulturen kännetecknas av stort säljfokus, starkt engagemang och högt tempo. För att trivas i rollen bör du tycka om att skapa relationer och bidra till större kundnytta.

Dina huvuduppgifter

  • Ha yttersta ansvaret för affär och relation med befintliga kunder
  • Att kontakta, etablera, vårda och utveckla befintliga kunder
  • Medverka till att skapa nya affärer och merförsäljning
  • Agera rådgivare ur ett affärsmannaskapsperspektiv till kund ifråga om kostnadsbesparingar och utveckling/sammansättning och effektivisering av kundens vagnpark
  • Driva och följa upp interna utredningar och projekt, såsom t ex implementation av ny kund
  • Ansvara för att ta emot, behandla, åtgärda och följa upp uttryckta kundklagomål/missnöje

Erfarenhet

  • Minst 5 år av relevant arbetslivserfarenhet
  •  Komplex lösnings- eller tjänsteförsäljning inom B2B eller motsvarande
  • Van att agera yttersta kontaktpunkten ut mot kund, och god förhandlingsvana
  • Goda kunskaper i engelska muntligt och skriftligt
  • Relevant akademisk examen

Vem är du?

För att lyckas i rollen som KAM har du ett affärsmässigt tänk, ett starkt engagemang, kan arbeta självständigt och tar stort ägarskap för dina kunder och ditt arbete samtidigt som du trivs med att arbeta i ett team. Du uttrycker ett intresse för industrin och brinner för att utveckla affären.

Du är en driven och en god relationsskapare; bekväm vid förhandlingsbordet och i dialog med beslutsfattare på ledningsgruppsnivå. En förutsättning är också att du är strukturerad och har en administrativ ådra. Utöver detta är du en strategisk ”Do’er” med kundfokus utöver det vanliga, som trivs i en snabbföränderlig miljö med högt tempo.

Alexander Wik
Search Consultant / Growth Manager

+46 76 167 15 46
alexander.wik@headagent.se
Christine Lacotte Olsson
Search Associate

+46 73 543 55 23
christine.lacotte-olsson@headagent.se

Visa alla.

Tillbaka till samtliga pågående uppdrag.

Håll dig uppdaterad om nya och tillsatta tjänster.