At Arla, we do so much more than make some of the world’s favorite dairy products. We make healthy taste delicious, mornings worth getting up for and family dinners unforgettable. Arla, Bregott, KESO and Castello – brands like these make us a vital, natural part of modern life in over 100 countries around the world.

Brand Manager

At Arla, we do so much more than make some of the world’s favorite dairy products. We make healthy taste delicious, mornings worth getting up for and family dinners unforgettable. Arla, Bregott, KESO and Castello – brands like these make us a vital, natural part of modern life in over 100 countries around the world.

Har du en stor passion för mejeri och drivs av att göra en skillnad för morgondagens konsumenter? Vi söker nu en Brand Manager som vill vara med och leda utvecklingen av Arlas affär och varumärke. Har du dessutom flera års erfarenhet av framgångsrikt Brand Management arbete – då kan vi lova en spännande och utvecklande roll på Sveriges största FMCG företag. Tjänsten är placerad på Arlas svenska huvudkontor i Stockholm.

 

Övergripande ansvarsområde

  • Driva lönsamhet och tillväxt för varumärket Arla med fullt P&L-ansvar.
  • Ansvara för strategiskt och taktiskt varumärkesarbete där du kommer att driva utveckling, planering och aktivering av kommersiella projekt och kommunikation.
  • Driva JBP:s tillsammans med sälj för samtliga kunder.
  • Utveckla varumärkesstrategier, KPI:er och planer baserat på konsument-, shopper- och kundinsikter.
  • Framtagning av mediestrategi och säkerställande av optimal mediemix för målgruppen.
  • Ansvara för briefer och arbete inom design och identitet samt marknadskommunikation för alla delar i mediemixen tillsammans med externa partners och interna resurser för egna medier och PR.
  • Ansvara för uppföljning av kommunikation och aktiviteter för att säkerställa bästa möjliga ROI av marknadsinvesteringarna inom din portfölj.
  • Delta aktivt i kategoriarbetet och identifiera tillväxtområden som svarar mot morgondagens konsument-, shopper- och kundbehov.
  • Driva arbete mot externa kontaktytor såsom reklam-, design- & mediebyråer samt funktioner internt inom innovation, sälj, prognos, kommunikation och interna medier.

Erfarenhet och kompetens

  • Akademisk utbildning, gärna civilekonom eller motsvarande.
  • 5-8 års erfarenhet inom marknad och försäljning på FMCG-bolag, varav minst fyra år som Brand Manager.
  • Dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt utveckla och driva igenom innovations-& kommersiella projekt samt varumärkesarbete som leder till förbättrad försäljning.
  • Starkt affärs- och resultatfokus kopplat till varumärkes- och kategoriarbete.
  • Metodik och verktygslåda för framgångsrikt varumärkesarbete där lönsamhet, ROI och kategoriutveckling är i fokus.
  • Behärskar företagets koncernspråk – engelska i tal och skrift. 

Personliga egenskaper

För denna roll är det viktigt att du är strategisk och analytisk men också bekväm med att arbeta operativt i ett högt tempo. Du är en lösnings- och resultatorienterad person som, för att lyckas i rollen och passa in i företagskulturen, behöver ha en kombination av social smidighet och pondus. Du är en naturlig ledare och duktig på att presentera ditt budskap kortfattat och koncist. Med övertygelse, kreativitet och passion kommer du att driva kategorin till en ny nivå.

 

För mer information kring tjänsten, vänligen kontakta Lovisa Larsson 076 337 98 30.

Visa alla.

Tillbaka till samtliga pågående uppdrag.

Håll dig uppdaterad om nya och tillsatta tjänster.