Panasonic

Nordic Key Account Manager – Home Entertainment

Ända sedan företaget grundades 1918 har vi på Panasonic gjort livet lättare för våra kunder genom att sätta människan i centrum och därigenom fokusera på "människors liv". Med vår innovativa elektronik som bas, kommer vi även i framtiden att producera ett brett utbud av produkter, system och tjänster, från hemelektronik till industrimaskiner, byggprodukter och bostäder. Inom olika områden som till exempel hushåll, samhälle, företag, resor och fordon, kommer vi fortsätta att arbeta hårt för att skapa en bättre levnadsstandard, och hjälpa till att förverkliga "Ett bättre liv, en bättre värld" för varje enskild kund.

Vi förstärker nu vårt nordiska säljteam och söker därför en Nordic Key Account Manager till Home Entertainment som är vårt största affärsområde i Norden.

Huvudsakliga ansvarsområden.

Som Nordic Key Account Manager kommer du att vara en viktig del i vår tillväxt på den nordiska marknaden där ditt ansvar kommer att vara att vidareutveckla kundrelation och affär med några av våra viktiga återförsäljarkedjor i Sverige och övriga norden både online och i butik. Du får en central roll i att utveckla kunderna och projektleda, koordinera och följa upp såväl internt som externt. Som Key Account Manager är du bland annat ansvarig för:

  • Kundstrategi och kundplanering.
  • Avtaslförhandling, prissättning och produkt- och aktivitetsplanering.
  • Forecasting och uppföljning.
  • Införsäljning och utbildning.

Relevant erfarenhet.

Du har minst 3 års erfarenhet som Key Account Manager inom produktförsäljning mot återförsäljare. Det är meriterande om du har erfarenhet från hemelektronikbranschen och/eller tidigare erfarenhet av utveckling av kunder/återförsäljarkedjor i andra nordiska länder. Du har god datorvana och kunskap inom MS-Officepaketet.

Dina personliga egenskaper.

Du har en god analytisk förmåga och gillar att jobba strukturerat och planerande. Med ett stort eget driv trivs du bäst i en miljö med hög aktivitetsnivå och många kontaktytor där du med egna initiativ får möjlighet att påverka hur du metodiskt utvecklar kunderna för att nå tillväxtmålen.