Fastighetsägarna Service

PMO

Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridisk konsultation, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget ca 230 miljoner kronor per år och är 160 medarbetare.

På Fastighetsägarna Service tycker vi om att arbeta mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare. Hos oss finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Tillsammans under ett tak förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande. Hos oss når du nya höjder.

Nu söker vi dig som vill bli vår PMO och ansvara för att etablera och leda digitala projekt och portföljhantering hos oss på Fastighetsägarna Service. Vi söker dig som vill jobba i ett företag med stort framtidsfokus där vi investerar i digital utveckling och för att tillsammans förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Det finns en stor potential att utveckla större initiativ och projekt. Du kommer att vara en nyckelspelare och en viktig del i att vi lyckas och når dit vi vill.

Om rollen

Ditt fokus som PMO kommer att vara för att ansvara för att planera, prioritera, styra och följa upp samtliga större initiativ och projekt inom digital utveckling. I rollen har du ett tätt samarbete med CDO och tillsammans fastställer vi den övergripande IT-strategin. Som PMO är det sedan du som arbetar för att skapa enkla och smarta förutsättningar för att IT-avdelningen tillsammans med verksamheten ska leva upp till strategin.

Att arbeta på Fastighetsägarna Service innebär en möjlighet för dig att leda de mer betydande och affärskritiska projekten som startas i organisationen. Som PMO har du även ansvar för projektbudget och metod-, organisations- och processutveckling.

Vem är du?

Rollen är ny och vi söker dig som vill vara med på en tillväxtresa och som trivs i en roll som innebär att du tar ägarskap över problem och driver fram lösningar, förmedlar behov och krav mellan de grupper som du arbetar med. På Fastighetsägarna Service arbetar du i en företagskultur som innebär samarbete över gränser och du är entusiasmerande och engagerande i ditt ledarskap. Du har också en naturlig integritet och en god förmåga att prioritera. Du brinner för att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Det faller dig naturligt att uttrycka dig i tal och skrift (på svenska och engelska) till många olika målgrupper.

Vi vill att du har ett intresse för vår bransch och fallenhet för att snabbt bilda dig en affärsmässig förståelse för vår verksamhet och dess utmaningar. Fastighetsägarna Service präglas vi av att vi vill och kan ännu mer – tillsammans.

Kvalifikationer:

  • Du har dokumenterad erfarenhet av portföljhantering och styrning.
  • Du har arbetserfarenhet av att driva stora transformationsprojekt i roller som huvudprojektledare, med ett eller flera delprojekt.
  • Meriterande är att du har tidigare erfarenhet av ledande och operativa roller inom IT-avdelningar.

Fastighetsägarna sitter på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är ett bolag med stort fokus på välmående – varje vecka finns ledarledda träningspass i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom fri tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.

Läs mer om oss här: www.fastighetsagarna.se/tjanster