Länsförsäkringar AB

Verksamhetsarkitekt – CRM

Länsförsäkringar är inte ett företag, utan flera. Runt om i landet finns 23 självständiga och kundägda länsförsäkringsbolag som tillsammans äger Länsförsäkringar AB med dotterbolag. Länsförsäkringar AB-koncernen har i uppdrag att bedriva gemensamma affärer inom bank och försäkring, bedriva strategiskt utvecklingsarbete och ge service till bolagen inom områden som skapar effektivitet och skalfördelar. Allt för att skapa förutsättningar för länsförsäkringsbolagen att bli framgångsrika på sina respektive marknader. Välkommen till en bank- och försäkringsgrupp som inte är riktigt som alla andra. 
 

Vill du ha en viktig strategisk nyckelroll med fokus att skapa det bästa kundmötet på marknaden? Då kanske du är vår nya verksamhetsarkitekt på Länsförsäkringar. Hos oss får du en spännande roll med breda kontaktytor med huvuduppgift att strukturera vår CRM förmåga och hur dessa ska omsättas till information i verksamhetsprocesser och IT-lösningar.

Dina ansvarsområden.

I din roll som Verksamhetsarkitekt tillhör du enheten Kund & Kanalstöd som ansvarar för att skapa marknadens bästa kundupplevelse genom att leda och leverera utveckling, service och förvaltning för kundmötet, digitalt och fysiskt. Du rapporterar till chef för Strategisk utveckling och har ett nära samarbete med andra arkitekter inom Länsförsäkringar men även andra verksamhetsbeställare och specialister.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Beskriva verksamhetens nuvarande förmågor och målbild kring kundmötet och hur de relaterar till övriga områden
  • Beskriva hur verksamheten ska nå målbild för kundmötet genom färdplaner och arkitekturmodeller
  • Säkerställa att mål, effekter, verksamhetsprocesser och information hänger samman
  • Dokumentera vilken information som används och lagras i de system som berör kundmötet.
  • Initiera och stödja olika typer av förändringar i Länsförsäkringars systemarkitektur
  • Delta i olika projekt och utvecklingsinitiativ med verksamhetskunskap och kommunicera krav och prioriteringar
  • Säkerställa att kraven på IT-stöd utgår från verksamhetens behov.
  • Vidareutveckla ramverk och metodik inkl. verktyg och mallar.

Vem är du?

För att lyckas i din roll ser vi att du har en akademisk examen samt mångårig erfarenhet som verksamhetsarkitekt på verksamhets- eller IT-sidan. Erfarenhet från försäkringsverksamhet samt certifiering inom DFK-CVA ser vi som extra meriterande. Vidare har du en djup förståelse för CRM-området och för dig står kunden alltid i fokus. Du har också en god förståelse för teknik-, innovations- och digitala trender samt hur dessa påverkar kundmötet. Som person har du goda ledaregenskaper och motiveras av förändring- och förbättringsarbete. Du är affärsdriven och strukturerad med god leveransförmåga samt en analytisk person med en god problemlösningsförmåga. Då du har många kontakter internt som externt är diplomatisk och kommunikativt stark på både svenska och engelska. Slutligen ser vi att du har förmåga att koncentrera dig på detaljer, men att du även kan se helheten och hur olika processer i verksamheten samverkar – eller motverkar varandra.

Kontakt

Vid ytterligare frågor, kontakta oss:

Annika Wahlstedt
Executive Search Consultant
+46707908741
Mail
Pontus Andersson
Junior Search Consultant & Your Agent Manager
+46 735 13 05 78
Mail