Clear Channel Sverige är ett ledande medieföretag som har varit pionjärer inom utomhusreklam sedan 1879. Vi bidrar till att företag och organisationer kan växa och bli framgångsrika genom effektiv utomhusreklam. I takt med att våra medievanor ständigt förändras driver vi den enda stabila kanalen att möta nyfikna målgrupper med kraftfull kommunikation.  

Head of Product Management, Scandinavia

Vi söker nu en nyckelspelare till vår produktorganisation som kommer att få en helt avgörande roll för vårt framtida produkterbjudande. För att kunna möta och överträffa de högt uppsatta tillväxtmålen såväl som marknadens behov i stort, kommer du som Head of Product Management tillsammans med ditt team ansvara för att driva den långsiktiga utvecklingen av produktportföljen med särskilt fokus på lönsamhet. 

Som Head of Product Management ingår du i Produktledningen och rapporterar till Chief Product Officer Scandinavia.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Personalansvar för Product Management-teamet (i dagsläget sex personer), vilket innebär ett övergripande ansvar för kompetensutveckling på såväl individ- som gruppnivå
  • Tillsammans med CPO ta fram den övergripande produktstrategin för Skandinavien
  • Implementera produktstrategin och utveckla produktportföljen
  • Skapa produkterbjudandet till marknaden
  • Ansvar för bruttoprissättningen i Skandinavien
  • Övergripande ansvar för uppföljning av produktportföljens lönsamhet på de skandinaviska marknaderna
  • Övergripande ansvar för att kravställa de applikationer som krävs för produktavdelningens arbete
  • Ansvar för konkurrensanalys inom OOH (Out of Home) och mediebranschen som helhet – med särskilt fokus på mätbarhet och produkter (inkl. prissättning)
  • Ha ett nära samarbete med den internationella produktfunktionen, centralt samt med andra business units och driva frågor kring produktportföljen
  • Vara en frontfigur inom OOH och leda debatten kring framtidens marknadsanpassade produkter och mätbarhet.

Erfarenheter och kompetens

  • Ca 10 års arbetslivserfarenhet, varav minst 5 år som ledare 
  • Relevant akademisk utbildning, såsom Industriell ekonomi eller motsvarande
  • Erfarenhet som strategikonsult som grund är starkt meriterande, i kombination med krav på efterföljande linjeerfarenhet från en komplex organisation
  • Erfarenhet från product management och affärsutveckling med stor förståelse för bakomliggande data och system
  • Meriterande med erfarenhet från mediebranschen och annonsköp, men ej krav
  • Högst meriterande med internationell erfarenhet
  • Svenska och engelska krav, övriga nordiska språk är ett plus.

Personliga egenskaper

Rollen förutsätter ett exceptionellt driv och affärssinne i kombination med ett brinnande intresse för produkt, strategi, ledarskap och den digitala affären. Vi behöver dig som med en trygg och tydlig hand kan skapa de bästa av förutsättningar för att få ditt team att leverera på topp, i kombination med ett arbetssätt som präglas av entusiasm och prestigelöshet i allt du tar dig an. Din goda kombination av strategisk höjd, logik samt analytiskt djup är det som får dig att lyckas placera Clear Channels produkter i framkant inom branschen.

Vi ser framför oss att du har en naturlig fallenhet för att röra dig inom det internationella landskapet, där din sociala förmåga och effektiva kommunikation är det som gör dig framgångsrik i debatterna kring framtidens medier och dess bakomliggande data.

Hos Clear Channel står tillväxt, förändring, digitalisering och innovation på agendan. Vi söker dig som precis som vi brinner för att genom utveckling och synlighet göra våra kunder framgångsrika och våra stadsmiljöer än mer dynamiska. Är du den som tillsammans med våra städer runt om i Sverige vill vara med och ta fram nya innovativa sätt för framtidens utomhusreklam.

Ellinor Ohlin
Search Associate Manager

+46 708 67 67 55
ellinor.ohlin@headagent.se
Lovisa Larsson
Junior Search Consultant

+46 763 37 98 39
lovisa.larsson@headagent.se

Visa alla.

Tillbaka till samtliga pågående uppdrag.

Håll dig uppdaterad om nya och tillsatta tjänster.