Vi som arbetar på Paulig förenas i vår strävan att utforska de bästa smakerna. Vi är ett familjeägt internationellt livsmedelsföretag, grundat 1876 och kända för kvalitetsprodukter inom kaffe, matkoncept, kryddor, växtbaserade produkter samt snacks-produkter. Vårt produktsortiment inbegriper välkända varumärken som Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green och Poco Loco. Koncernen har ca 2000 medarbetare och finns i 13 länder och nettoomsättningen uppgick år 2018 till 907 miljoner euro.

Key Account Manager Coop

Har du en förmåga att skapa trovärdighet och starka relationer genom ett utpräglat affärssinne med hög analytisk förmåga? Vill du skapa kraftig kategoritillväxt för våra kunder? Vill du representera ett företag som kunderna rankar #1 i branschen på de flesta parametrarna? Du är förstås en utpräglad teamplayer som vill ha roligt på arbetet under tiden som vi arbetar hårt för att lyckas tillsammans. Låter detta som du så är rollen som Key Account Manager på Paulig Group nåt för dig.

Rollen som Key Account Manager är en nyckelroll inom Paulig Group och innebär bland annat ett helhetsansvar för Coop som är en av våra största och viktigaste kunder. Som KAM för Coop är du volym-, lönsamhets- och marknadsandelsansvarig för hela produktportföljen. En framgångsrik KAM har en bra balans mellan kort- och långsiktiga perspektiv. Det krävs ett stort affärssinne och analytisk förmåga för att kunna säkra listningar, kategoritillväxt och kampanjer. Som KAM arbetar du nära och integrerat med många kontaktytor såväl hos kund som internt på Paulig Group. Rollen är placerad i Solna och rapporterar direkt till Country Manager Retail Sweden. 

Huvudsakliga ansvarsområden.

  • Fullständigt resultatansvar för Coop med stort fokus på lönsam tillväxt.
  • Tillsammans med kund utarbeta och implementera affärsplaner för bland annat gemensam lönsamhet, försäljning, kostnader och marknadsaktiviteter.
  • Utveckling och implementering av tillväxtprojekt tillsammans med kund i nära samarbete med Marketing och Category Management.
  • Införsäljning av nyheter och säkerställa priser, listningar, och distribution.
  • Agera kontaktlänk gentemot kund vad gäller ex aktivitetsplanering, avtalsförhandlingar, sortiment och kategoriprojekt.
  • Leda sortiment- och prisförhandlingar med kund.
  • Implementera de prioriterade marknadsaktiviteterna och ta fram säljplaner.
  • Löpande analysera och utvärdera alla aktiviteter hos kund och därmed skapa en ‘action plan’ för åtgärder.
  • Utarbeta försäljningsprognos.

Erfarenhet och kompetens.

  • Akademisk examen inom ekonomi/marknadsföring.
  • Minst 5 års erfarenhet från arbete mot DVH, i roller såsom KAM, Category Manager, Brand Manager eller Business-/Sales Controller.
  • Erfarenhet av att driva krossfunktionella projekt och att bygga nätverk.
  • Van att läsa och ansvara för P&L.
  • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • Mycket goda kunskaper inom Excel.

Personlighet.

  • Starkt affärsorienterad kombinerat med en god analytisk förmåga och strategisk höjd. Du är duktig på att omsätta analys till långsiktiga planer och konkreta aktiviteter.
  • Effektiv, strukturerad och gillar att arbeta i ett högt tempo med många parallella arbetsuppgifter. Du ligger steget före och agerar proaktivt.
  • Skicklig förhandlare med stor integritet samt en kommunikativ och social relationsbyggare.
  • Ser lösningar istället för problem. Du är nyfiken, orädd och gillar tempot i branschen.
  • Van att leda projekt, såväl mot kund som internt.
  • Relationsskapande och har lätt för att skapa, bibehålla och utveckla relationer med kunder, medarbetare och andra nyckelpersoner. Du är en duktig kommunikatör i både tal och skrift.
  • Självgående med ett stort eget driv.
  • Utmanande mål är sporrande och du trivs med tvärfunktionellt arbete och ett högt tempo.

Vad Paulig Group erbjuder dig.

Som ett familjeägt livsmedelsföretag ser vi stora möjligheter i en föränderlig värld. Genom passion för mat & dryck vill vi med ny teknologi, smartare lösningar, uppkoppling i alla kanaler nå medvetna konsumenter. Nya köpvanor med krav på en hållbar utveckling utmanar det konventionella tänkandet. Det verkar som om ju mer avancerat samhället blir, desto mer söker vi efter balans och välbefinnande i våra liv. Och det är som musik i öronen för ett passionerat företag som Paulig!

På Paulig är vi stolta över vår organisationskultur som baserar sig på våra tre värderingar: Stay Curious, Strive for Excellence och Grow Together. De styr inte bara hur vi tänker och beter oss, utan påverkar också hur vi fattar beslut, både som individer och som en organisation.

Andrea Strand
Marketing Manager / Senior Advisor

+46 763 07 38 11
andrea.strand@headagent.se
Tove Sjöberg
Senior Search Associate

+46 723 01 01 94
tove.sjoberg@headagent.se

Visa alla.

Tillbaka till samtliga pågående uppdrag.

Håll dig uppdaterad om nya och tillsatta tjänster.