Riddermark Bil AB

Conversion Manager

Riddermark Bil grundades av Alexander Riddermark år 2008. Idag är bolaget ledande i Sverige på att sälja begagnade bilar vilket görs på åtta anläggningar i Stockholms-området och en i Östersund. Bolaget sysselsätter 140 personer och omsätter ca 2 miljarder sek. För mer info se https://www.riddermarkbil.se

Till Riddermark Bil söker vi nu en driven Conversion Manager som ska ta Riddermark Bils marknadsarbete till nästa nivå! Rollens fokus är optimera och utveckla kundupplevelsen, köpprocessen och konverteringsgraden på riddermarkbil.se, utifrån uppsatta nyckeltal i syfte att öka försäljningen.

Den vi söker är resultatdriven, tycker om att utmana och driva utvecklingen framåt, både självständigt och tillsammans med andra. Du kommer att få en vital roll i Riddermark Bils fortsatta arbete med att växa och utmana branschen. Du ser ofta lösningar där andra ser problem, och tycker om att jobba datadrivet inom marknadsföring för att öka försäljningen/konverteringen/optimeringen. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet från en konkurrensutsatt bransch, med hög digital mognad och stora trafikvolymer. Du är tekniskt kunnig och van att jobba i högt tempo och leverera. Du brinner för digital försäljning, leadsgenerering, konverteringsoptimering och känner dig trygg i att kravställa mot byrå.

Övriga arbetsuppgifter.

  • Strategiskt och operativt ansvar för det digitala marknadsarbetet, så som försäljning, annonsering och konvertering.
  • Öka trafiken till hemsidan och antalet leads.
  • Ansvar för att driva försäljningen på hemsidan och proaktivt arbete för att utveckla säljprocessen så att antalet nya kunder ökar, detta genom digitala aktiviteter.
  • Skapa kreativa kampanjer och exekvera köp på Facebook, Google och Instagram.

Krav på erfarenhet / specifik kompetens.

  • Akademisk utbildning eller motsvarande.
  • 3-5 års erfarenhet av konverteringsdriven marknadsföring och digital försäljning.
  • Mycket goda kunskaper i Google Analytics, Google Optimize och Hotjar
  • Van att jobba med köpt media och trygg i att förhandla med mediabyråer.
  • Kreativ och van att jobba med kampanjer.
  • Erfarenhet inom B2C.

Personbeskrivning.

  • Kreativ
  • Resultatorienterad
  • Analytisk
  • Proaktiv
  • Driven
  • Organiserad
  • Affärsmässig
  • Relationsorienterad