C More Entertainment AB

Campaign Manager

Vi är Nordens största kommersiella tv-bolag. TV4 och C More är ledande i utvecklingen av rörlig bild och digitaliseringen av tv-industrin med hjälp av kraften och styrkan i våra varumärken – och hos våra fantastiska medarbetare. Med en stor mängd tv-kanaler och andra tjänster, bjuder vi in hela Sverige till en tv-upplevelse i världsklass. Att ständigt vara relevanta, stå på användarnas sida och att vara en del av Sverige – det är några av våra viktigaste uppgifter.

Är du proaktiv och är duktig på att skapa relationer? Tycker du om att ha många bollar i luften? Trivs du som bäst i kreativa team, där det är du som håller i taktpinnen? Är du dessutom resultatorienterad, uppskattar svensk underhållning och har ett brett sportintresse så är det här förmodligen rätt för dig!

I din roll som Campaign Manager är det du som presenterar, aktiverar och koordinerar marknadsaktiviteter för att öka intresset för C More och för att öka kundbasen. Du gör detta genom att bearbeta och uppmärksamma framförallt kollegor inom Bonnier Broadcasting men även redan etablerade partners på ytterligare kommersiella möjligheter.

Varje marknadsaktivitet kan se olika ut och du måste därför ha både känsla och kreativitet för att marknadsföra C More’s innehåll genom att identifiera rätt aktivitet med rätt extern kanal. Dessa aktiviteter kan vara allt ifrån produktplaceringar i butiksfönster till events och andra värdeladdade kampanjer.

Krav på erfarenhet/specifik kompetens.

  • 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i krossfunktionella team.
  • Erfarenhet av att ta fram, presentera och projektleda aktiviteter och kampanjer.
  • Trivas med att vara en central person med många simultana projekt.
  • Erfarenhet av digitala processer.
  • Goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Powerpoint
  • Akademisk utbildning eller motsvarande.

Personbeskrivning.

  • Strukturerad
  • Noggrann
  • Nätverkande
  • Proaktiv
  • Kreativ
  • Affärsmässig
  • Organiserad
  • Relationsorienterad