Northmill

CRM Manager

Northmill Bank, founded in 2006, is a Swedish innovative tech-bank with the vision of simplifying everyone’s financial life. We have a strong focus on technology and believe that it can do much more to help people save both money and time than it does today. Northmill Bank has approximately 200 000 customers and 124 employees in three countries. Currently, we have a strong focus on developing Rebilla, the next generation banking product, into several new markets with additional products and features that you will be highly involved in. Northmill Bank received its banking license on September 11th and has been awarded Dagens Industri Gasell for the second consecutive year and is one of Swedens fastest growing companies.

I rollen som CRM Manager ansvarar du för kunddialogen med befintliga kunder för Northmills varumärken. Du sätter strategin, bygger och konfigurerar kampanjer samt skapar målgruppsurval i vårt marketing automation-verktyg. Din uppgift blir att vara tekniskt insatt i verktyget och sedan successivt bygga upp processer för arbetet. Du tar fram samt följer tydligt uppsatta mål och KPIer som är i enlighet med vår marknadsplan och rapporterar till CMO.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar.

  • Implementera kunddialoger i verktyget Adobe Campaign
  • Skapa automatiserade kundflöden baserat på insikter från kunddata
  • Tillsammans med produktägare ta fram idéer och utvecklingsförslag för kunddialogen
  • Effektivisera, optimera och förbättra kundflöden och dialoger
  • Segmentera, strukturera och analysera kunddata för att optimera befintliga segment samt hitta nya
  • Löpande analysera och följa upp kampanjer och målgrupper för att optimera konverteringen
  • Kravställa utvecklingen av nya funktioner i Adobe Campaign
  • Skapa KPIer och säkerställa att vi spårar aktiviteter på bästa sätt
  • Är expert i kunddialogsverktyget och utbildar och ger support till användare
  • Skapa en manual som beskriver hur CRM-arbetet fungerar för att föra historik och enklare onboarda andra i arbetet
  • Skapa strukturerade, informativa och lättlästa rapporter som ger en god inblick i CRM-arbetet

Tidigare erfarenhet och kompetens.

  • Minst tre års erfarenhet från liknande roller
  • Högskoleutbildning eller liknande är meriterande
  • Du har erfarenhet och stora insikter i marknadsautomatisering, helst genom verktyg såsom Adobe Campaign eller Salesforce
  • Tidigare erfarenhet av och förståelse för hur datadriven kundinsikt i så stor utsträckning som möjligt genomsyrar utvecklingen av Northmills kundmöte

Personlighet.

  • Du tycker om att vara operativ samtidigt som du har förmågan att sätta strategin och se helheten
  • Du har förståelse för API-integrationer och data visualization-verktyg såsom Google Analytics och Qliksense
  • Du har förmågan att förstå sambanden mellan marknadsföring, produktutveckling och affärsutveckling
  • Du har ett öga för detaljer och tycker om att arbeta i en miljö med högt tempo

Kontakt

Vid ytterligare frågor, kontakta oss:

Simon Tännström
Junior Search Consultant
+46 70 159 59 15
Mail