OPEN

Digital Marketing Manager

OPEN tillhandahåller kompletta lösningar för restaurang, servicehandel och rederier. Vi är Nordens ledande leverantör med kunder och verksamhet i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Vårt jobb är att hjälpa våra kunder att planera, prestera och växa. För att göra livet lite lättare, har vi samlat allt på ett ställe. Och vår lösning kan enkelt anpassas för att möta just era önskemål. Vi skapar verktyg för att hjälpa er att få mer gjort, med mindre stress. Helt enkelt för att glada medarbetare, är vad som skapar nöjda kunder. Och när de trivs, blomstrar er verksamhet. Koncernen sysselsätter cirka 170 personer på heltid och omsatte cirka 300 miljoner sek år 2018.

I rollen som Digital Marketing Manager har man helhetsansvaret för den digitala marknadsföringen i Norden och kommer främst ansvara för att öka OPEN’s digitala närvaro vilket ska leda till ett ökat antal leads. Du kommer arbeta med att driva trafik, kontinuerligt optimera konverteringen samt skapa relevant content.

Rollen är både strategisk och operativ och man bör vara lite av en generalist inom området, snarare än en expert inom någon nisch. I rollen kommer man jobba mycket nära byråer inom områdena performance marketing, översättning och grafisk produktion. I dagsläget görs all copy internt vilket du som Digital Marketing Manager kommer ansvara för och anpassa utifrån målgruppen. Man ingår i marknad- och produktteamet och rapporterar till Cheif Product Officer. Rollens placeringsort är flexibel då det går att välja mellan Stockholm eller Göteborg.

Arbetsuppgifter

  •  Formulera marknadsplan för de digitala kanalerna
  • Budgetansvar för digitala kanaler samt uppföljning på givna KPIer
  • Kravställa och samarbeta med byråer
  • Skapa innehåll till de digitala kanalerna (blogg, nyhetsbrev, hemsida, sociala medier, CRM etc.)
  • Koordinera översättningar via byrå och interna resurser
  • Kommunicera med kunder samt leads för att behålla intresserade för produkten och företaget via marketing automation
  • Daglig hantering och uppdatering av webb (WordPress)
  • Planera kampanjer för SEM, Display och SoMe
  • Tillsammans med performance byrå driva trafik och generera leads
  • Sätta agendan för SEO tillsammans med byrå
  • Följa upp och analysera kampanjer och konvertering

Erfarenheter

  • 3-5 års erfarenhet av liknande roll inom B2B-marknadsföring
  • Relevant eftergymnasial utbildning inom området
  • Vana att skapa innehåll så som blogginlägg, kundreferenser och email
  • Förståelse för performance marketing
  • Grundläggande kunskaper inom SEO
  • Tidigare erfarenhet av budgetansvar
  • Erfarenhet från restaurangbranschen är meriterande

Personliga egenskaper

  • Resultatorienterad
  • Proaktiv
  • Självgående
  • Flexibel
  • Engagerad
  • Prestigelös
  • Positiv
  • Strukturerad
  • God kommunikationsförmåga
  • God samarbetsförmåga
  • Nyfiken och nytänkande

Kontakt

Vid ytterligare frågor, kontakta oss:

Cecilia Friis
Executive Search Consultant
+46 70 941 54 16
Mail
Amanda Pettersson
Search Associate
+46 73-519 19 43
Mail