LRF - Lantbrukarnas Riksförbund

Koordinator Sociala Medier

Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, är en partipolitiskt obunden intresse-och företagarorganisation för människor och företag inom de gröna näringarna. LRF:s nära 140 000 medlemmar driver tillsammans nästan 70 000 företag och det gröna näringslivet står för lite mer än 4 procent av Sveriges BNP. LRF arbetar med frågor som engagerar och skapar möten som berör. LRF vill fortsätta att utveckla företagare och företag inom de gröna näringarna i Sverige.

LRF söker nu en koordinator för Social Medier till sitt kontor i Stockholm. Rollen innebär att du kommer att ansvara för all publicering och spridning av content i LRFs sociala mediekanaler och webb. I rollen får du möjlighet att vara med och göra skillnad i samhället och påverka näringspolitiska beslut, skapa möten med människor som berör, både med våra medlemmar och politiker. Vi söker dig som drivs av att utvecklas tillsammans med dina kollegor och trivs med att arbeta med frihet under ansvar.

LRF erbjuder dig ett utvecklande och spännande arbete där du får en nyckelroll för att utveckla LRF och företagen i det gröna näringslivet. Som anställd möts du av en engagerad arbetsplats där man värdesätter ett prestigelöst samarbete utifrån sina medlemmars behov och förväntningar.

Ansvar och arbetsuppgifter

  • Övergripande ansvar för att ta fram och utveckla en strategi för hur LRF publicerar innehåll i sociala medier och på webben med fokus på att öka engagemang, trafik och varumärkeskännedom.
  • Ansvar för annonsering, publicering och marknadsföring samt framtagning av content i LRFs sociala mediekanaler och web.
  • Medverkan i medlemsrekryteringskampanjer i sociala medier – skapa målgrupper och optimera annonsering.
  • Analys av besöksstatistik och besökarupplevelser kopplat till webb och sociala medier för att optimera räckvidd.
  • Sökordsoptimering av LRFs webb för att öka räckvidd.
  • Stötta LRFs regioner med arbetet i sociala medier.

Relevant erfarenhet

  • Relevant utbildning inom kommunikation/marknadsföring/media.
  • + 3-5 års erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring med fokus på sociala medier.
  • Erfaren i publiceringsverktyg som t.ex., Instagram, Facebook, Ads Manager, YouTube etc.
  • Tidigare erfarenhet av att sätta struktur för webb, SEO och annonsering samt optimering av sociala medier.
  • Ingående kunskap av olika webbanalysverktyg (t.ex. Google Analytics/Adobe).
  • Tidigare kunskaper i att definiera kampanjmål samt sätta relevanta KPI:er.
  • God skribent som uttrycker sig väl i tal och skrift.
  • Förmåga att bidra till utvecklingen av nya verktyg och arbetssätt för att skapa insikter och effektivisering av arbetet med planering och analys.

Personliga egenskaper

  • Positiv, utåtriktad och en god förmåga att identifiera och modet att testa nya möjligheter.
  • Mycket god kommunikationsförmåga på alla nivåer.
  • Utvecklad förmåga att se till helheten, prioritera, fatta beslut och leverera resultat.
  • Prestigelös lagspelare som motiverar och engagerar andra.
  • Förmåga att bidra till kompetenshöjning, inspiration och lärande inom organisationen.

Kontakt

Vid ytterligare frågor, kontakta oss:

Karin Bergström
Partner and Executive Search Manager
+46 703 25 22 30
Mail
Elsa Melander
Search Associate
+46 76 820 46 48
Mail