OKQ8 AB

Store Concept Manager

Drivmedelsbranschen är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om OKQ8 ska finnas kvar om tio år behöver deras affär förändras i grunden. De förstår det och deras omställning till fossilfrihet har börjat. OKQ8 vill leda transformationen och hjälpa sina kunder att, utifrån sina förutsättningar, minska sina klimatavtryck. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på deras resa mot en fossilfri framtid!

Har du ett helhetstänk gällande butikskoncept? Är du både handlingskraftig och lösningsorienterad med ett sinne för vad som driver affären? Vill du vara med och bidra på förändringsresan mot ett fossilfritt samhälle?

Då skulle rollen som Stor Concept Manager på OKQ8 vara något för dig. Rollens huvudsakliga uppgift är att ta ett helhetsansvar för att stärka och utveckla OKQ8’s befintliga butikskoncept och butiksutveckling. Med ett syfte att stärka kundupplevelsen, affären och den långsiktiga utvecklingen av varumärket.

Rollen är placerad på OKQ8’s huvudkontor i centrala Stockholm och rapporterar till Head of Retail Marketing.

Primära arbetsuppgifter och ansvar

  • Ansvar för att utveckla och förnya butikskoncepten för att stärka både försäljning och långsiktig utveckling av varumärket. Ansvarig beställare gentemot butikskoncept byråer samt reklambyråer utifrån butikskoncept och att driva krossfunktionellt samarbete på tvärs i matrisorganisationen
  • Säkerställa att butikskoncepten bidrar till att skapa en helhet av produkter och tjänster och att de levererar på OKQ8:s övergripande kommunikations-, erbjudande-, pris- och kampanjstrategier. Samtidigt som respektive kategori/produkt och tjänsteområde lyfts och ramas in
  • Konceptansvar för retails totala butiksupplevelse och säkerställa att uttrycken i butiken går i linje med övrig marknadsföring och att det driver kundernas uppfattning i rätt riktning.
  • Säkerställa att både nya koncept och utvecklingen av befintliga genomförs på ett kostnadseffektivt sätt och agerar som bryggan mellan kategoriägare/affärsområde, försäljning och butiksplanering/bygg
  • Konsumentinsikter, omvärldsbevakning och trender inom retail/butiksutveckling
  • Ansvarig för att uppdatera årsplan för initiativ till butiksutveckling så att stationskonceptet är up-to-date och utvecklas över tid.

Tidigare erfarenhet och kompetens

  • Relevant akademisk utbildning
  • 5-10 års total erfarenhet av marknadsföring inom retail
  • Gedigen erfarenhet av att arbeta med koncept -och butiksutveckling
  • Gärna en bred bakgrund inom marknad/kommunikation med ett 360 graders perspektiv, såsom erfarenhet av butikskampanjer, krossfunktionell projektledning, category management och kommunikation.

Personlighet

  • Strategisk höjd med en god förmåga att driva och koordinera utifrån övergripande strategier
  • Hög integritet och beslutsamhet i kombination med god samarbetsförmåga, dvs ”skinn på näsan”
  • God lyssnare och samtidigt duktig på att sälja in och förklara, bra på att övertyga och att få andra med dig
  • Lösningsorienterad i ditt mindset och hugger i där det behövs
  • Får saker att hända, är handlingskraftig och framåtlutad
  • God känsla för kommunikation med ett sinne för vad som driver affären
  • Van projektledare
  • En peoples person som är nyfiken och genuint intresserad av andras perspektiv

OKQ8 erbjuder

OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. De vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.

  • Modiga ledare – Vårt mål är en kultur där ledare vågar fatta beslut, delegerar ansvar och har tillit till sina kollegor.
  • Flexibelt arbetsliv – Vi är flexibla i både tanke, handling och rörelse. Vår inställning är att vi kan arbeta var som helst och förflyttar oss när det finns behov.
  • Familj och fritid – En sund balans mellan arbete och fritid tror vi är avgörande för såväl välmående och ett effektivare arbetsliv. Vi vill möjliggöra ett liv där familj och en aktiv fritid kan kombineras med arbete och karriär.
  • Utveckling och talang – Utveckling på alla nivåer är en del av vår företagsstrategi. I vår värld är det en fördel att våga utmana sig själv att prova något man inte kan. Det är så vi hittar nya talanger internt.

Kontakt

Vid ytterligare frågor, kontakta oss:

Josefin Fagerlund
Search Associate
+46 730 20 93 00
Mail
Andrea Strand
Senior Executive Search Consultant
+46 763 07 38 11
Mail