Circle K

Sr. Specialist Commercial Development

Du har förmodligen redan mött oss. Kanske har du stannat till för en kopp kaffe, tankat bilen eller köpt något att äta på resan. I så fall vet du vad Circle K står för. Att göra vardagen enklare för människor världen över. Vi har vuxit till ett framgångsrikt globalt företag med mer än 15 000 butiker i 24 länder. Totalt har vi mer än 130 000 anställda som arbetar i våra butiker och på supportkontoret. Vårt långsiktiga mål är att bli världens förstaval som destination för livsmedel och drivmedel. Vi kommer att uppnå detta genom att erbjuda bra produkter och snabb och vänlig service. Det är därför som det är så viktigt för oss att vi hittar rätt personer, och det är därför som vi gör vårt yttersta för att du ska utvecklas i din yrkesroll. För när du växer så växer även vi!

Rollen.

I rollen kommer du arbeta tätt tillsammans med bolagets B2B-säljorganisation där du kommer bidra med att löpande analysera, optimera, digitalisera och standardisera organisationens säljprocesser, arbetsflöden och kundlivscykel. Du kommer bl.a. att ansvara för att säkerställa kvalité och en effektivisering av arbetet med befintliga och nya säljlead. Du vidareutvecklar våra utbildningsinsatser och anpassar och koordinerar insatser mot den svenska marknaden samt implementerar europeiska riktlinjer. Detta kräver goda kunskaper från att jobba med CRM-system, till exempel Salesforce, där man i rollen kommer agera super user och vara ansvarig för optimering samt användning av systemet.

Tjänsten har även ett stort fokus på att planera och optimera arbetet i syfte att bygga lönsamma och långsiktiga kundrelationer genom sälj- och kundtjänstorganisationen samt lokal anpassning och framtagning av säljmaterial. Både mobilitet och B2B-försäljning är inne i en digitalisering- och förändringsfas där rollen agerar förändringskoordinator inom B2B-organisationen. Du kommer även vara högst delaktig i internationella projekt och i vissa fall ägare av lokala projekt som ämnar att utveckla B2B-säljorganisationens arbete på en europeiska/global nivå.

I rollen kommer du ingå i ett team på fyra personer som supporterar en total säljorganisation på ca 30 personer med placering på Circle K servicekontor i Stockholm.

Övergripande ansvar.

  • Ägandeskap för lokal kundlivscykel och säljprocess
  • Löpande utbildning av sälj- och kundtjänstorganisationen i syfte att bygga långsiktiga kundrelationer
  • Super user inom CRM-system ( Salesforce Sales och Salesforce Service) samt ansvarig för arbetsprocess och användning av systemen
  • Ansvarig för framtagning samt distribution av säljmaterial
  • Ansvarig och/eller delaktig i projekt inom B2B-säljorganisation

Erfarenhet.

  • Relevant akademisk utbildning är ett starkt plus men ej ett krav
  • Minst 5 års erfarenhet av att jobbat med försäljning B2B. Antingen som säljare, key account eller från att ha jobbat med utveckling och effektivisering av säljorganisationens arbetsprocesser och flöden
  • Kunskap om och mycket god vana av att jobba med och optimera CRM-verktyg (Super User) där erfarenhet av Salesforce är mycket meriterande
  • Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav

Personliga egenskaper.

  • Du är trygg i dig själv har pondus och hög integritet
  • Lösningsorienterad och självgående i ditt arbete
  • Pragmatisk och kommersiell
  • Har en positiv inställning i ditt arbete
  • Analytisk och strukturerad med ett öga för detaljer
  • Drivande och initiativtagande
  • God förmåga av stakeholder management
  • Processorienterad person som trivs i en dynamisk miljö

Kontakt

Vid ytterligare frågor, kontakta oss:

Eva Danling
Senior Search Associate
+46 761 68 17 11
Mail